Budapesten a temesvári magyar társulat

A temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház két nagysikerű előadásával Budapesten, a Thália Színházban vendégszerepel a Határtalan Színházi Szemle keretében. Elsőként Gianina Cărbunariu: mady-baby című egyszemélyes darabját láthatják a budapesti nézők összesen négyszer: április 11-én és 12-én, mindkét napon 15.00 és 18.00 órától, majd Tom Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott című produkcióját tekinthetik meg április 12-én 19.00 órától.

RosGuil_plakat

 

Borbély B. Emília különleges monodrámája - MADY-BABY- melyet B. Fülöp Erzsébet rendezett, számos fesztiválon vett részt, melyek közül 2010 októberében a XXV. Piatra Neamţ-i Színházfesztiválon elnyerte a Legjobb színésznőnek járó díjat, majd 2010 november elején a VIII. Nemzetközi Egyetemi Színházi Fesztiválon – Pécsett – a zsűri különdíját kapta.

Tom Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott című előadása, Victor Ioan Frunză rendezésében szinén látható volt több fesztiválon is. 2010-ben elnyerte a Román Színházi Szövetség (UNITER) 2009 Legjobb előadása-díjat, majd szintén 2010-ben Aradon, az V. Interetnikai Színházi Fesztivál Legjobb előadás-díját.
A temesvári magyar társulat budapesti vendégszerepléseire jegyek elővételben a Thália Színház jegypénztárában válthatók.

Cím: 1065 Budapest, Nagymező u. 22-24. A pénztár az előadások napján 10.00–21.00 óráig, szünnapokon és szombat-vasárnap 14.00 - 19.00 óráig tart nyitva. További információk a jegy@thalia.hu e-mail címen igényelhetők.


A budapesti vendégjátékot megelőzően a temesvári nézők is megtekinthetik Tom Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott című előadását április 7-én 18:00 órától a színház Nagytermében.
A temesvári előadásra a színház jegyirodájában lehet jegyeket váltani 16 lejért teljes áron, illetve 8 lejért kedvezményesen.
A jegyiroda nyitvatartása: hétköznap 10-13, szerdán és pénteken 17-19 óra között is, illetve minden előadás előtt egy órával lehet jegyet váltani; cím: Alba Iulia utca 2. Szám, telefon: 0356-450.606, e-mail cím: ticket@tm-t.ro.

 

MADY-BABY

 

mady-baby_Foto-Nagy_Jozsef_6MADY-BABY: Borbély B. Emília  Fotó: Nagy József

 

 

„Otthon… én nem vagyok otthon. Itthon sem vagyok itthon. De otthon sem vagyok otthon. Otthon nem vagyok itthon, itthon nem vagyok otthon. Én nem leszek otthon se itthon, se otthon.”
(Mady)

 

mady-baby_Foto-Nagy_Jozsef_2MADY-BABY: Borbély B. Emília  Fotó: Nagy József

 

 

A monodráma, melyet Borbély B. Emília játszik, három román fiatalról és az önfeláldozásról szól. Egy nehéz körülmények között élő, bukaresti lányt, Voicu, az Írországban élő barátja rávesz, hogy költözzön ki hozzá. A repülőtéren Mady találkozik Bogdánnal, együtt utaznak és a továbbiakban hármójuk sorsa egybefonódik. A fiúk önmegvalósításról szóló harcában, a lány eszközzé, majd áldozattá válik. Mivel mindketten Mady prostitúciójából húznak hasznot, miután terhes lesz, egyikük sem vállalja a következményeket, inkább úgy döntenek: megölik.
Az előadás olvasatában Mady története, egy feltámadástörténet, amely a jóság és bűn, alászállás és megváltás, önzés és áldozathozatal fogalmai köré csoportosul. Eltompult, részvétlen korunkban Mady hús-vér, megtapasztalható valósága, élő tanubizonyságaként szolgáljon, az önzetlen szeretetnek, amellyel, ha figyelmesek vagyunk, civil életszféránkban bárhol találkozhatunk, köztereken és átjárókon, autóbuszon és bevásárlóközpontokban, útszéleken és kórházakban, a másikban és önmagunkban.
Gianina Cărbunariu, a darab szerzője, a bukaresti Színház- és Filmművészeti Egyetemen tanult rendező szakon, majd a Royal Court Theatre és a Lark Theatre drámaíró-ösztöndíjasa volt. Évfolyamtársaival közösen indították el a dramAcum nevű projektet, amely 2002 óta az új román dráma legfontosabb műhelye. Cărbunariu sajátos munkastílusa, hogy a drámairodalom valamely klasszikusának újraértelmezése helyett a majdani előadás társadalmi közegéből indul ki színészeivel, és a közös műhelymunka során írja meg az előadás szövegét.
Az előadás rendezője B. Fülöp Erzsébet, jól ismert a temesvári nézők számára, hisz a 2008/2009-es évad első bemutatója, J. B. Molière Szívek és szarvak című előadása is az ő rendezése.

 

 

JEGYVÁSÁRLÁS ÉS IDŐPONTOK>>>

 


TOM STOPPARD: ROSENCRANTZ ÉS GUILDENSTERN HALOTT

 

 

Az előadás rendezője Victor Ioan Frunză, több, mint száznyolcvan premiert vitt színpadra Romániában, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban. Alkotásai negyvenkilenc nemzeti- és nemzetközi díjat nyertek és ő maga a román Csillag Érdemrend lovagi fokozatának tulajdonosa. A Csiky Gergely színháznál 1996 és 2003 között hat előadást rendezett, melyek összesen tizenöt nemzeti- és nemzetközi díjat hoztak a temesvári magyar társulatnak.
Az előadás elnyerte a Román Színházi Szövetség (UNITER) 2009 Legjobb előadása-díját, valamint az V. Interetnikai Színházi Fesztivál Legjobb Előadás-díját (2010 Arad).
A nagyszámú szereposztásból kimagaslik a temesvári nézőknek jól ismert Katona Lászlót, aki a volt Krétakör Színház előadásaival bejárta a világ szinte minden nagyvárosát, (a temesvári nézők kétszer is láthatták a tatabányai Jászai Mari Színház két meghívott előadásában: Nézőművészeti főiskola, Magyar a Holdon), Balázs Attilát, Jászai Mari- és Kovács György díjjal kitüntetett színművészt, a Csiky Gergely Állami Magyar Színház igazgatóját, továbbá a tizenöt éve a magyar társulatot szolgáló Bandi András Zsoltot, akit Temesvár legnagyobb színészei közt tartanak számon.

 

RosGuil_Foto-Adriana_Grand_14

Rosencrantz és Guildenstern halott

Fotó: Adriana Grand

 

 

Tom Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott


Az angol nyelv egyik legvirtuózabb író-bajnokának, Rosencrantz és Guildenstern halott című darabja már a világ számos helyén sikert aratott. Kirobbanó erejű, bonyolultsága ellenére lebilincselő színi dolgozat. Bohózati elemeit pontos egyensúlyérzékkel méri rokonszenvesen esetlen szereplőihez.
Főszerepben Ros és Guil, két epizodista, meglehetősen egyívású, de mégis személyiségükben eltérő balfácán. Maguk sem tudják, kicsodák. Részei a történetnek, amelyet nem értenek. Belekerültek az eseményekbe, amelyhez nincs közük, és amely elnyeli őket. Fej- vagy írás játékaikba sűrített konyhafilozófiájuk tragikomikus jelentőséget kölcsönöz alakjuknak. A „főtörténet”-ből csupán forgácsokat kapunk. Hamlet intarziák. Ellenpontként viszont ott a csepűrágó csapat. A Hamlet-beli színészek, Hamlet barátai, mint hivatásuk robotosai, megkopott, fanyar nyomoroncok jelennek meg.

JEGYVÁSÁRLÁS >>>

 

RosGuil_Foto-Adriana_Grand_41 Rosencrantz és Guildenstern halott

Fotó: Adriana Grand


 

Fotó és forrás: Csiky Gergely Állami Magyar Színház

süti beállítások módosítása