Három külföldi világsztár és egy Lábán Rudolf-díjas magyar koreográfus mutatkozik be a Trafó 200% tánc sorozatának tavaszi szezonjában.
A 200% tánc sorozat olyan előadásokat takar, amelyekben nem a kísérletezés, a műfajok közötti átmenet, hanem a tiszta tánc szépsége dominál: a tökéletes kompozíció, a kidolgozott látvány, a mozdulatok dinamikája, valamint az érthető, átgondolt forma és a zene atmoszférateremtő ereje.
A 2010/2011-es évadban a Trafó Kortárs Művészetek Háza számos világsztárt lát vendégül a 200% tánc keretében. Fellépett Budapesten a kanadai Compagnie Marie Chouinard, a szintén kanadai táncikon, Louise Lecavalier, illetve az izraeli Batsheva társulat. Az elkövetkező egy hónapban további három neves külföldi társulat, illetve táncos érkezik a magyar fővárosba, és a sorozat történetében először egy magyar produkció is helyet kap a programban – olvasható a Trafó közleményében.
A tavaszi sorozat április 14-15-én Russell Maliphant fellépésével indul. A brit koreográfus új előadása az Afterlight című díjnyertes szóló köré épül, melyet az orosz balettzseni, Nizsinszkij fotói és rajzai ihlettek. Április 21-én és 22-én a Random Dance FAR című előadását láthatja a Trafó közönsége. Wayne McGregor legújabb darabja ismét futurista látványvilágot és az emberi test képességeinek határait súroló virtuozitást ígér.
Russell Maliphant
Május 7-én és 8-án a flamand művészetet bemutató Futurspektiv 2011 fesztivál keretében lép fel - hat év után újra Budapesten - a Rosas. Az Anne Teresa De Keersmaeker vezette világhírű belga együttes egy emblematikus 1987-es koreográfia felújított verzióját hozza el, közvetlenül a londoni bemutató után. A Bartók/Mikrokosmos című esten a tánc, a zenélés öröméről mesél a társulat, a tőle megszokott finom játékossággal Bartók és Ligeti darabjaira.
A 200% tánc évadját május 13-án és 14-én a Duda Éva Társulat Rumble - Maszkulin monológok című produkciójának premierje zárja. A Rumble fókuszpontjában a férfi áll. Az ember (táncos) egyszerre jelenik meg mint természeti lény, mint ész uralta tervező és mint tét nélkül játszó, vakmerő, tréfálkozó gyerek. Mindez szimbolikus-motivikus mozdulatokba gyúrva, látványos elemelt képekbe szőve.
Juhász Dóra, sajtós felidézte, hogy először a tavaly őszi 200% tánc sorozatra hoztak létre bérletet, amelynek nagy sikere volt azok körében, akik főleg táncelőadásaikra járnak. Most is kínálnak bérletet a négy előadásra, amelyből így egyet gyakorlatilag ingyen láthatnak táncrajongók.