Kísérleti táncfilmte, absztrakt élő szereplős rajzfilmet rendezett a Tünet Együttes vezetője.
Szabó Réka rendező, koreográfus a Tünet Együttes műfaji határokon átívelő, sziporkázó humorú darabjairól ismert, melyek között található tudományos ismeretterjesztő táncjáték, zenés-táncos kihallgatás, laydown-comedy és interaktív videotechnikán alapuló koreográfia. Az Együttes Nincs ott semmi avagy alszanak-e nappal az álmok című előadásából nemrég egy kísérleti táncfilm, absztrakt élő szereplős rajzfilm született, a fekete fehér Árnyékfilm, ami bejutott a 42. Magyar Filmszemle kisjátékfilmes versenyprogramjába.
Werkfotó
A Nincs ott semmi egyik jelenetének szereplője saját kicsi, az agresszió és elfojtás nyomán megerősödő, majd elhatalmasodó árnyékával küzd. Amikor a jelenetben az árnyékot felülről vetítették a táncosra illetve a talajra, kiderült, hogy az árnyék tánca önmagában is meglepően erős képi világot hordoz. Az Árnyékfilm madártávlatból – 8 méter magas kameraállásból – szemléli az embert. Innen nézve ő csak amorf forma, mocorgó paca, élete pedig kétdimenziós, lecsupaszított, fekete-fehér rajzfilm, mely mintha egy laboratóriumi tárgylemezen jelenne meg. Minden emberi vonásától megfosztották, arcát kitörölték, és mégis, mozdulatai sejtetik, hogy él.
A vizuális trükkök nélkül, két snittel készült film mindvégig fenntartja a feszültséget, hogy animációt vagy élő szereplőket látunk-e. A formák játékából kibontakozó életet, halált és abszurd szerelmi párbajt a rendező Bartók Zene Húros Hangszerekre, Ütőkre és Cselesztára című híres zeneművének Adagio tételére komponálta.
A film szereplői Dózsa Ákos, Góbi Rita, koreográfus-asszisztensként működött közre Szász Dániel, a képért Becsey Kristóf, Jancsó Nyika, és Mayer Bernadette felelt, míg az utómunkáért Korai Zsolt.