Boncsér Gergely az Operaház ösztöndíjasaként vált ismertté. A Budapesti Operettszínház Csárdáskirálynő című előadásában 2010 őszén mutatkozott be először. Idén nyáron pedig a KOZSZT-on (Kecskeméti Országos Zenés Színházi Találkozó) szintén hatalmas sikerrel lépett fel Edvin szerepében. Június 24-én már egy újabb produkcióban, a Lili bárónőben láthatjuk a Városmajori Szabadtéri Színpadon. Majd irány Szeged és A víg özvegy! Boncsér Gergely nyáron sem pihen.
A KOZSZT-on Boncsér Gergely mesélt nyári terveiről, szerepeiről:
- Hogyan közelítette meg Edvin herceg karakterét a szerep megformálásakor?
- A rendezővel, Kerényi Miklós Gábor KERO®-val a kezdetektől arra törekedtünk, hogy megpróbáljuk valamiféleképpen megújítani az operett játszást, ezen belül pedig a színészi eszköztárunkat, annak érdekében, hogy közelebb vigyük a fiatalokhoz ezt a műfajt. Ebből a szempontból komoly feladatot jelent Edvin megformálása, mert kell, hogy legyen tartása ennek a figurának, ugyanakkor egyfajta lazasága is, hogy az ifjúság számára vonzó legyen. Nekem ez a kettősség „jól fekszik", mert én is mai fiatalnak tartom magam, de egyúttal egy kicsit konzervatívabb gondolkodásúnak azoknál, akik tévéműsorokon szocializálódtak. Tőlem távol áll a mai média által képviselt világ, talán pont ezért tudom a karakterbe a herceget is belecsempészni – nyilatkozta Boncsér Gergely. - Ezen kívül a librettókat is megújítottuk kissé, de az is fontos volt, hogy ne forgassuk ki teljesen az operett műfaját. Itt nem csupán szórakoztatásról, hanem értékmegőrzésről is szó van, így a hagyományos jelmezeket használjuk, és a zene is maradt a régi.
Csárdáskirálynő: Boncsér Gergely, Dancs Annamari (Fotó: Budapesti Operettszínház)
- Vannak visszajelzések a fiatal nézők részéről?
- Igen, mióta belecsöppentem az operett világába, egyre több fiatal szólít meg az utcán, vagy vár meg előadás után, hogy elmondja: korábban csak musicaleket nézett, de látta a Csárdáskirálynőt, és nagyon tetszett neki. Ilyenformán az Operettszínház direktorának, KERO®-nak ez a törekvése példaértékű és láthatóan sikeres is.
- A Csárdáskirálynőn kívül még hol találkozhatnak Önnek a nézők?
- Most az Operettszínházban játszom a legtöbbet, de énekelek még az Operaházban is. Idén nyáron a szegedi szabadtéri színpadon két előadásban is játszom majd: most kezdjük próbálni A víg özvegyet, emellett bemutatjuk majd a Carment is, KERO® rendezésében. Augusztus végétöl a Cigányszerelem című produkciót próbáljuk, amely a jövő évad elsö nagy operetettbemutatója az Operettszínházban. Pihenésre most nem sok idő jut, de én ennek örülök.
( Az interjút Bera Linda készítette)
Boncsér Gergely
Boncsér Gergelyt, mondhatni, "megtalálta" az éneklés. 2003-ban statisztaszerepre jelentkezett a Miskolci Nemzeti Színházba, ahol azonban egyből énekkari állást ajánlottak neki. Ő persze örömmel elfogadta azt, és öt évig szerepelt szülővárosa színházában. Több kisebb szerepet is alakított itt: Yamadori (Puccini: Pillangókisasszony), Nathanael (Offenbach: Hoffmann meséi). Az évek során komolyabban kezdett érdeklődni az éneklés iránt, legfőképp a komolyzene, azon belül az opera érdekelte leginkább. Miskolcon Bartal László foglalkozott vele, majd Budapestre költözve Kéringer Lászlótól kezdett magánórákat venni.
A fővárosban a Magyar Állami Operaházban kapott kétéves ösztöndíjat 2008 őszétől, illetve az Interoperettben is közreműködött. Az Operában jelenleg számos előadásban szerepel: A rózsalovag, Fidelio, Bánk bán, A varázsfuvola, A trubadúr, Anyegin, Manon Lescaut, Elektra, illetve Macbeth.
A Budapesti Operettszínházhoz 2009 őszén került, 2010 januárjában pedig már az egyik gálaműsorban is énekelhetett. Ezután egymást követték a szerepek. Ugyanabban az évben, egy hónappal később többek között az ő főszereplésével mutatták be a Raktárszínházban Ábrahám Pál Bál a Savoyban című operettjét. "Bordás Barbival nagyjából egyszerre kerültünk a színházhoz, ő minden darabban a partnerem, többek között ebben is. Vele nagyon jó baráti kapcsolatom alakult ki. A Savoy előtt sokan szurkoltak és támogatásukról biztosítottak. Jó érzés volt a kollégák részéről, hogy hamar befogadtak."
Tavaly tavasszal elindult a Lehár Ferenc Nemzetközi Operett Énekverseny bonviván kategóriájában, ahol első helyezést ért el. "Szerencsére alaposan felkészültem a versenyre, ettől magabiztosan ment a megmérettetés. Nem vagyok egy versenyző típus, ez is hozzásegített a sikerhez."
A fiatal bonviván szabadidejének legnagyobb részét nyeregben tölti, ugyanis nagyon szeret biciklizni.
Idén nyáron találkozhatunk vele a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Lili bárónőben, majd a Szegedi Szabadtéri Játékokon A víg özvegyben és a Carmenben is.
Forrás: Budapesti Operettszínház, Kecskeméti Katona József Színház