A soproni MKB Aréna és a Budapesti Operettszínház közös produkciója, Schönberg és Boublil Miss Saigon című világhírű musical-je meghódította a nézőket. A három előadást több mint 14.000-en látták, esténként álló tapssal ünnepelve a művészeket. Az ízig-vérig nyugat-európai színvonalú, lenyűgöző látványvilágú zenés darab fő attrakciójaként a második felvonásban a helikopter pengeélen „táncolva" emelkedett fel az aréna színpadáról.
Miss Saigon magyarországi története egészen 1994 nyaráig húzódik vissza, ekkor a szegedi Dóm Téren mutatták be a Pillangókisasszony című Puccini opera nyomán készült nagyszabású zenés művet, a Rock Színház és a Fővárosi Operettszínház koprodukciójában.
Dolhai Attila és Vágó Zsuzsi
A sikersztori folytatására tizenhét évet vártunk, de megérte, hiszen akik jegyet váltottak a soproni produkcióra, megismételhetetlen musical élménnyel gazdagodtak. Miss Saigon ősztől beköltözik a Budapesti Operettszínházba, ahol a főbb szerepekben szintén Szabó P. Szilvesztert, Mészáros Árpád Zsoltot, Kerényi Miklós Mátét, Dolhai Attilát, Feke Pált, Dancs Annamarit, Vágó Zsuzsit, Vágó Bernadettet, Bordás Barbarát és Csengeri Ottíliát láthatja a tisztelt nagyérdemű.
Szabó P. Szilveszter alias Professzor
„A Miss Saigon azon rockoperák-musicalek közé tartozik, melyek a lenyűgöző látvány, a különleges, Puccini-idézetekkel teli muzsika, s a remek hangzás mellett igazi zenedrámák. A történet számunkra, akik az Amerika-imádat, s a szocializmus gazdasági problémáinak nyomasztó terhe alatt éltünk, különösen átélhető. A mű katartikus élményt kínál szinte minden nézőnek, szól a gyarmatosításról, a kommunizmus kísértetéről, a különböző kultúrák-népcsoportok közötti különbségekről, s bár társadalmi feszültségekkel teli, mégis főképp a szerelem mindent legyőző erejéről mesél. Sopronban, a Páneurópai piknik, a vasfüggöny lebontásának történelmi helyszínén különös aktualitást nyert ez a produkció. A Miss Saigon jelképe a talmi csillogásnak, az érvényesülési vágyaknak, a kiszolgáltatott szerelmeknek, a rideg valóságnak. A Miss Saigon mégis reménysugár, példa arra, hogy a legnehezebb helyzetekben is meg kell próbálni felelősséggel élni egymás iránt. Nagy örömömre szolgál, hogy ezt a legendás musicalt a hatalmas soproni szabadtéri színpadon, élő zenekarral, több száz közreműködővel, helikopterrel és sztárszereplőkkel most újra bemutathattuk „- mesélte a műről Kerényi Miklós Gábor - KERO®, az 1994-es ősbemutató, és a 2011-es soproni előadások rendezője.
Vágó Zsuzsi és Szabó P. Szilveszter
KERO® elmondta azt is, nagy örömmel kezdett foglalkozni újra a musicallel, hiszen pályájának egyik legfontosabb állomása az 1994-es premier. Hozzátette, ez volt az első olyan előadás, amely nem "klónként", tehát a jogtulajdonos Cameron Macintosh koncepciójával, hanem önálló változatban valósult meg.
A Miss Saigon főszereplői
A soproni produkció különlegessége a szem- és fülkápráztató technikai megoldások mellett az volt, hogy a rendező ismét együtt dolgozhatott azon alkotótársaival, akikkel az emlékezetes 1994-es előadást létrehozták. A díszlet ezúttal is Kentaur, a jelmez Horváth Kata munkája, míg a koreográfus 2011-ben is Bakó Gábor, a karmester pedig Makláry László. 17 esztendővel ezelőtti amúgy a jogtulajdonos, Cameron Mackintosh úgy mutatta be egy televíziós interjúban a Budapesti Operettszínház jelenlegi főigazgatóját, mint az alkotót, aki a legjobb Miss Saigont rendezte. S ugyancsak érdekesség, hogy Kentaur külföldi karrierje igazán ennek a produkciónak köszönhetően indult be, hiszen később Stockholmtól Koppenhágán át Maniláig több városban is tervezhetett díszletet a Miss Saigonhoz.
Az utolsó előadás végén a rendező, Kerényi Miklós Gábor - KERO® köszönetet mondott a koprodukciós partner MKB Aréna igazgatójának, Török Zoltánnak, aki korábban olyan produkciókat hívott meg ide, mint a Rómeó és Júlia, a Szép Nyári nap és az Elisabeth. A Miss Saigon volt a két intézmény első közös nagy előadása, mely egyéves előkészítő munkának köszönhetően jöhetett létre. Az ebben közreműködő 500 embernek Török Zoltán köszönte meg a munkát. Mindketten biztosították a közönséget arról, hogy az együttműködés folytatódik: december 10-én az Abigélt láthatja két alkalommal a közönség az MKB Arénában, illetve KERO® reményét fejezte ki, hogy 2012 nyarán egy újabb, nagyszabású musical-produkciót tekinthet meg a közönség a hatalmas soproni szabadtéri színpadon.
Claude-Michel Schönberg és Alain Boublil musical-je a 2011/2012-es évadban a Budapesti Operettszínház repertoárján is!
Fotók: Budapesti Operettszínház