Az Odüsszeia itt és most, veled történik. Te vagy Odüsszeusz, te vagy Pénelopé és Télemakhosz, a hajósok és a kérők – minden benned, veled, általad megy végbe. Nem kívülálló befogadó vagy, nem néző, hanem „érző”.
"Mi pedig nem színészek vagyunk, hanem kísérők és „éreztetők”, akik felidézik, felidéztetik, eljátszatják veled a mesét, eldünnyögik, elringatják, eldögönyözik.(Ne félj, a testeddel semmi intimebb vagy fájdalmasabb nem történik, mint egy közepesen erőteljes masszőrnél.) Szóval testestül-lelkestül benne vagy a történetben. Add át magad neki, hagyjad, hadd sodorjon" - írják a Test-Odüsszeia szervezői.
Hogy miről is van szó?
"Évek óta próbálom-próbáljuk megtalálni azokat a módokat, amellyel a tréningek felszabadultságát, energia-áradását, olykor eksztatikus kitárulkozását (ami a résztvevők korától, színházi tapasztalatától, képzettségétől majdnem teljesen függetlenül létrejön) standard színházi helyzetben – a nézőknek nevezett emberek bejönnek a színháznak nevezett térbe – is reprodukálni lehet. Így keletkezett a Színházz magad és a Törzs című projekt, s ebbe a sorba illik bele a Test-Odüsszeia is, amelyet a Táp Színház Virtuális valósága és Egyperces színháza, olyan élmény-centrumok, mint az Ability Park, de leginkább a horvát Bacači Sjenki Ex-position projektje inspirált.
Ezekben a játékokban a játszók – nevezzük inkább animátoroknak – a „nézőket” meghatározott dramaturgiai helyzetekbe, történetekbe helyezik, amelyekre ők nem nézőként (azaz nem hallásra-látásra épülő kognitív befogadóként) reagálnak, hanem hús-vér valójukban jelen lévő, többi érzékszervüket is mozgósító résztvevőként – nem véletlen, hogy majd’ mindegyikben bekötik az „érzők” szemét, hogy többi érzékszervükkel annál intenzívebben dolgozzanak. Ami a mi játékunkat a fentebb felsoroltakétól gyökeresen megkülönbözteti, az az animátorok és a résztvevők közötti sokkal hangsúlyosabb fizikai kontaktus, nálunk tehát az érintés a domináns kommunikációs forma. Az érintés, amelyet – bár a legtöbb emóciót bizonyítottan ez a befogadói csatorna tudja közvetíteni – a nyugati civilizáció több ezer éve száműzött a lehetséges művészi hatásmechanizmusok közül" - fogalmaz Keserű Imre "projektvezető".
TEST-ODÜSSZEIA
De nem is Homérosz története a legfontosabb, hanem hogy meséljünk, a magunk nyelvén, arról az emberről, aki bolyong a világban, keres valamit, s szeretné otthon érezni magát valahol.
Például Ithakában.
Vagy saját testi-lelki valójában.
Hogy mit is vállalsz?
A játék kb. 50 percig tart, ez alatt a szemedet bekötjük. Bármikor kiszállhatsz – persze reméljük, erre nem fog sor kerülni. A fentiekből következik, hogy meg fogunk téged mozgatni, tehát olyan ruhában gyere, amely erre alkalmas. Egyszerre maximum nyolc érzőt tudunk fogadni, ezért arra kérünk, mindenképpen e-mailben egyeztess velünk a részvételedről:
Ha bejelentkeztél és mégsem tudsz jönni, mindenképpen jelezd azt is, ezzel nagyon megkönnyíted a közönségszervezők munkáját. Ha egyeztetés nélkül jössz, csak egy esetlegesen megüresedő helyre számíthatsz.
Előadások a Szondi utcában szeptembertől várhatóak!
Alkotók:
Bazsó Adrienn
Dizseri Barnabás
Farkas Zsuzsanna
Fehér Patrícia
Jánosi Eszter
Kató László
Keserű Imre
Kocsis Anna Dorka
Mészáros Annamária
Molnár Mercédesz
Nagy Norbert
Rácz Anna
Szabó J. Viktor
Szabó Nelli
Tóth János Gergely
Elérhetőségek:
Budapest 1068, Szondi utca 83 - 85.
Tel.: 06-30/496-76-73
E-mail: bodyssey.project@gmail.com
http://szinhaz.blog.hu/media/image/2011-08-23/11866559/www_bodyssey_atw.hu
Helyszín:
Budapest 1068, Szondi utca 83 - 85.
Időpontok:
Ez évben megtalálhatók voltunk az alábbi fesztiválokon:
Sziget és a Thealter U21