Előadásokkal, szakkörökkel, tehetséggondozó foglalkozásokkal játékos formában viszi közelebb a teátrumok világát az óvodásokhoz és iskolásokhoz a szegedi Pinceszínház; az uniós támogatással zajló egyéves program szeptember 1-jén indult.
A szakkörök, összejövetelek célja, hogy a művészetek iránti érdeklődés felkeltésével a gyerekek nyitottabbá, később a színházat szerető és értő felnőttekké váljanak – mondta Kancsár Orsolya, a Pinceszínház egyik alapítója.
A programban három szegedi és négy vidéki oktatási intézmény vesz részt. A legkisebbeknek, a deszki óvodásoknak a kulturális sokszínűséget bemutató témanapokat, táncházat, sportvetélkedőket szerveznek. Az egyik tanulásukban akadályozott, hátrányos helyzetű gyerekeket oktató szegedi iskolában havonta szakköröket tartanak, ahol rendhagyó irodalomórákon, személyiségfejlesztő drámajátékokon foglalkoznak a diákokkal.
Négy általános iskolában és egy gimnáziumban heti rendszerességgel szerveznek szakköröket, amelyeken beszédtechnikával, a színházi alapismeretek elsajátításával, színpadi mozgással foglalkoznak. A drámapedagógiai foglalkozások és szituációs gyakorlatok segítik a gyerekek önismeretének fejlődését – közölte a színésznő.
A Pinceszínház társulata a tanulókkal a mindennapi élet problémáit feldolgozó saját színdarabot is létrehoz, a középiskolás diákok pedig egy szintén önálló drogprevenciós előadást állítanak színpadra.
A kezdeményezés nem titkolt célja a tehetséggondozás, a színészek a szövegek elemezésével, közös gyakorlással, tanácsokkal segítik a gyerekek felkészülését az aktuális versmondó versenyekre. A szakkörökön az érintett intézmények mintegy száz diákja vesz részt, a programba azonban lényegesen több gyerek kapcsolódik be, hiszen az iskolákban két-két előadását is bemutatja a Pinceszínház.