Írni mindenki tud? - Szépíró mesterkurzus

Írói ambíciói vannak, de eddig csak az asztalfióknak írt? Szeretne bekerülni az irodalmi vérkeringésbe? Bepillantást szeretne nyerni 20 neves kortárs szerző írói praktikáiba? Személyes benyomást szeretne szerezni a kortárs irodalom legnagyobb alakjairól, amiről más csak az irodalom tankönyvekben olvashat? A Magyar  Íróakadémia Szépíró Mesterkurzusán megtanulhatjuk, hogyan alkothatunk mások által is élvezhető, maradandó írásokat.

szepiroi_logo

 

Írni mindenki tud!

Akkor mit kell ezen tanulni?

HOGY LEGYEN, AKI ELOLVASSA!

 

Szakemberek vitatják, sokakban pedig kétségeket ébreszt, hogy vajon tanulható-e az íráskészség. Amennyiben az irodalom oldaláról közelítünk nagyon kifinomult szépérzékkel kell társulnia ahhoz, hogy maradandót alkothassunk, hogy a szöveg mögött az érzelmek mellett nyilvánvalóvá váljon az írói tudatosság. A technika gyakorolható és fejleszthető, amelyhez ősztől a Magyar Író Akadémia immáron 6 éve sikeresen működő Szépíró mesterkurzusa ismételten hozzájárul.

A Magyar Író Akadémia nem hagyományos egyetemi képzés, hanem egyfajta mesterkurzus, ahol lehetőség nyílik az irodalom professzionális művelőivel való találkozásra, konzultációra, az íráskészség fejlesztésére, valamint a szépírói ambíciók értő, fejlődést segítő közegben való gyakorlására.

Az előadások az íróvá válás folyamatáról, az írás születéséről és kulisszatitkairól, a személyes életútról, tapasztalatokról szólnak. A szemeszter célja, hogy testközelbe hozza a kortárs irodalom legismertebb képviselőit, illetve bepillantást engedjen az írók műhelytitkaiba, élményeibe, tapasztalataiba. A hallgatók folytathatják tanulmányaikat a mesterkurzus második szemeszterén, mely kisebb létszámú csoportokkal indul, és az oktatás gyakorlatcentrikus órák keretében zajlik kortárs írók vezetésével. Itt már a Magyar Író Akadémia hallgatói mutathatják meg: ők hogyan írnak!

 

Mesterek: Bódis Kriszta / Dragomán György / Grecsó Krisztián / Háy János / Jókai Anna / Kányádi Sándor / Karafiáth Orsolya / Kornis Mihály / Kukorelly Endre / Lackfi János / Lator László / Marék Veronika / Márton László / Nádasdy Ádám / Szabó T. Anna / Szepes Erika / Szilágyi Ákos / Tóth Krisztina / Turczi István / Zalán Tibor

 

Tematika


Női irodalom/ író nő, írónő, női olvasó. Történeti áttekintés, stílusjegyek, témaválasztás, van, vagy nincs. Milyen az író, mitől más, ha más a nézőpont, női erotika, női vallásosság, transzcedencia, női írói társulások. /Irodalmi Centrifuga./ Női karrier az irodalomban, nagyasszonyok, múzsák és feleségek. Mikor ír nő, család és irodalom, főállású anya, mellékállású írónő?

 

Gyerekirodalom, babamesék, fiúmesék, klasszikus meséktől a 21. századig. Lehet-e internetre, mobilra mesét írni? Mitől klasszikus, s mitől modern a mese. Mesekönyv és illusztráció az író szemszögéből. Tanítson –e a mese és mire a 21. században itt és most? Gyógymese vagy rémmese?

 

A költő elkölti-e a szavakat vagy átkölti? A nyelvváltozás Ballasitól az emotikonig. Fordítás és ferdítés, avagy újrarakjuk a nyelvet! A nyelv zenéje, s a zene nyelve.

 

Sétalovaglás műfajok között próza és vers, sétalovaglás irodalom és zene /Háy/ irodalom és képzőművészet közt. A ritmus kérdése az irodalomban. A ritmus kérdése az életben. Felnőttmesék. Gyerekmesék. Ki olvas kinek, kinek a szemével lát az író?

 

A hitelesség kérdése az írásban. Élménygazdálkodás. Forráskutatás, hiteles nyelvhasználat. Az irodalmi management és marketing. Az online és offline irodalmi élet, kávéházak, körök, közösségi portál, a kritika szerepe, a siker és kudarc kezelése.

 

Költő és fordító EGYETTES ÉLMÉNYE, a fordító formálja a költőt, vagy fordítva. Fordítás-e a nyelvi korszerűség? Magyarról MAGYARRA: Milyen nyelven írjunk? Fordítás és ferdítés. Milyen nyelv kell a világsikerhez? Magyar író írjon-e eleve világnyelven?

 

Rítus és rigmus, klasszikus és modern, verselés. Mi szükséges az alaptudáshoz? És az életben? Az alkotás rítusai: a rítus szerepe az irodalomban, az irodalomtörténetben, s a befogadásban. Olvasókörök, olvasótáborok, olvasó mozgalmak.

 

Merjünk klasszikusnak lenni, vagy merjünk trendinek lenni? Kihez, s mennyire alkalmazkodjon a szerző? Kompromisszumok az irodalomban, kompromisszumok az életben, a túlélés és a megélés kérdése. A tér funkciója az elbeszélő prózában.

 

Jelentkezés és további információk: www.iroakademia.hu

süti beállítások módosítása