Az egyik vezérszónoka volt az októberi Új Színház előtti demonstrációnak. A Dörner-Csurka páros kinevezésével kapcsolatban akkor úgy fogalmazott: "Akik emberellenes eszméket vallanak, akik programszinten hirdetik az antiszemitizmust, nem kaphatnak színházvezetői megbízatást a Magyar Köztársaság polgárai által fenntartott intézményekben." Hegedűs D. Géza a 168 órának most arról is beszélt: 2012. a magyar színház és kultúra számára meghatározó év lehet.
"A túl magabiztos hatalom úgy képzeli: sakkfiguraként mozgathat bárkit. A színházi szakmáról is elkönyvelték, hogy erőtlen, könnyen megosztható. Zokszó nélkül elfogadják a Dörner- Csurka-páros kinevezését is. Nem számítottak ekkora ellenállásra. Ám a döntéshozó szembesült azzal: tennie kell valamit, mert ez a botrány már neki is egyre kínosabb. (...) De ami az Új Színházzal történt, túlment minden határon. Elérte az undorküszöböt. Éppen Camus művét, A pestist próbáltam, amikor kinevezték Dörneréket. Hátborzongató volt átélni, hogy az irodalmi fikció ma, Magyarországon valóra válhat. undo szimbolikusan mutatja be, mi történik, ha a szélsőséges eszmék, pusztító ösztönök elszabadulnak, és mindent megfertőznek. A próbák közben jött a hír, hogy demonstrációt szerveznek az Új Színház előtt. Hívtak engem is felszólalni, s rögtön igent mondtam. Noha azt vallom, egy színész elsősorban a szerepei révén mondja el, amit a világról gondol. Csakhogy szélsőséges helyzetben ez már nem elég. Van olyan pont, amikor az embernek ki kell állnia, és tiltakoznia a gyűlöletkeltő, kirekesztő eszmék ellen" - nyilatkozta Hegedűs D. Géza a 168 órának. A színész szerint annak a szellemiségnek, amelyet Csurka képvisel, és amelyet Dörner a pályázatában leírt, semmiféle esélyt nem szabad adni. Úgy látja a színház alapeszménye a humánum, mások iránti befogadásra, együttérzésre tanít és ntihumanista emberekre, akik "lezsidózták" a fél színházi szakmát nem lehet teátrumot bízni. "Ráadásul a pályázatuk hazugság, mindenkit becsaptak. Dörner csomó jeles színházi személyiséget sorol fel, aki állítólag rendezne nála. Utólag kiderült: nem is tárgyalt velük, engedélyük nélkül használta fel nevüket a dolgozatához" - tette hozzá.
"A Fővárosi Önkormányzatban Tarlós és Csomós Miklós teljhatalommal döntenek kulturális ügyekben, kézi vezérléssel irányítanak. Ez nonszensz. Amúgy az előadó-művészeti törvény előírja, milyen feltételekkel lehet színigazgatói pályázaton részt venni. Nyilvánvaló alapelv, hogy ami egy pályaműben szerepel, annak igaznak kell lennie" - magyarázta Hegedűs D..
A felvetésre, miszerint a Magyar Színházi Társaság elnökségének tagjaként, a MASZK, Országos Színészegyesület vezetőjeként felhívhatja a direktorok, rendezők figyelmét: segítsenek az Új Színház tagjainak, azt mondta: "Ha arra kerül a sor, minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni" - közölte a színész, aki szerint Tarlós belebukhat, ha a nevét úgy jegyzik majd: ő engedélyezte az unió első újnáci színházát.
"A Magyar Színházi Társaság egyik legfontosabb célja az, hogy párbeszédet kezdeményezzen a különböző világnézetű, ízlésű kollégákkal. Januárban, a Gödörben nyilvános konferenciasorozatot szeretnénk indítani a Magyar Teátrumi Társasággal közösen. Itt az ideje, hogy együtt megbeszéljük szakmánk helyzetét, és elkezdjük a szellemi árkok betemetését. A 2012-es év a hazai színművészet és a kultúra számára sorsfordító lehet" - összegzett a színész.