Az immár hetvennégy éve megálmodott díszleteiben elevenedett meg a Magyar Állami Operaházban a kis varrólány szerelmi története és tragédiája. Az eredeti színpadképet az idei évadra átfestették, felújították a dalszínház festőműtermében, s négy fiatal énekes debütál benne, valamint Halász Péter, az Aacheni Operaház és az Aacheni Szimfonikus Zenekar első karmestere.
Az előadásról
Puccini melódiái, megindító és felkavaró zenedrámája méltán szerepel a Fővárosi Operaház közönségének kedvencei között. A karácsony előtt indult előadássorozatban a női főszerepben Pasztircsák Polina mutatkozott be. Colline-ként Sebestyén Miklóst láthatjuk, akit a budapesti közönség az idei évadban Sparafucile (Rigoletto) és Masetto (Don Giovanni) szerepében már láthatott. Szegedi Csaba, a Magyar Állami Operaház legfoglalkoztatottabb fiatal baritonja ezúttal Marcello, a festő alakját kelti életre a Bohéméletben.
Musetta szerepében a Szegedi Tudományegyetem friss diplomás énekművésze, Bobanj Rebeka mutatkozik be január 6-án. A fiatal koloratúrszoprán további két előadásban, 11-én és 14-én is színpadra áll, mindhárom alkalommal Tokody Ilona partnereként.
Darabtörténet:
Bohéméletből kettő is született a 19. század utolsó éveiben. Giacomo Puccini művét 1896-ban mutatták be Torinóban a híres dirigens, Arturo Toscanini zenei irányításával. Egy évre rá került a közönség elé Ruggero Leoncavallo változata. Ám a közönség szinte azonnal választott magának kedvencet: Puccini operáját. Bár az ősbemutató állítólag még mérsékelt sikert aratott, hamarosan tombolt a publikum.
Utóbbi nem is csoda, hiszen a mű a francia fővárosban játszódik, a jellegzetes művész- és diáknegyed kulisszái között. A főbb szereplők között költő, zenész, festő, filozófus látható. A közönség kortársait fedezhette fel a színpadon. A szép és jólelkű, de szegény és tüdőbajos, halálraítélt Mimit, a költő szerelmét, s Musettát, a ledér, de jószívű leányt sem volt nehéz hús-vér emberekkel azonosítani.
Forrás: Operaház, Magyar Hírlap