Bereményi szerelemről, dalról, politikáról - megteszi első lépéseit a Tháliában
Bereményi Géza igazgatása alatt az első bemutatót Bagó Bertalan rendezi a Thália Színházban, akivel hosszú éveket töltöttek együtt Zalaegerszegen. A Kossuth-díjas író, rendező szerint nagy kegy az élettől, hogy ezzel a munkával kezdődhet meg az ő Thália-időszaka. Bereményi élete más vonalon is fontos állomáshoz érkezett: hosszú hallgatás után újra ír dalszövegeket. Erről mesélt a Magyar Nemzetnek.
"Még Zimányi Zsófia hívta meg Bagó Bertalant, hogy rendezzen a Tháliában. De mi teljesen a magunkénak érezzük ezt a darabot és ezt a rendezést: ez az első olyan produkció itt, amely a mi vezetésünk alatt születik meg, olyan, mintha mi választottuk volna. Bagó Bertalannal tíz évig dolgoztunk együtt a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színházban. Furcsa véletlen ez az élettől, hogy vele kezdődik egy új időszaka az életemnek. A Csónak egyfajta második Noé-történetként is értelmezhető, az emberiség pillanatnyi elmeállapotáról szól. A kortárs drámairodalom fontos szereplői a Presznyakov testvérek: darabjaikra irónia, szatíra, furcsa, keserédes humor a jellemző. Fontosnak tartom, hogy a közönség ismerje a kortárs darabokat, hogy miként gondolkodnak a mostani írók a világról, a létezésről, az emberekről. Ez a bemutató igazi lehetőség, hogy a fiatalokat becsábítsuk a színházba" - fogalmazott Bereményi Géza a lapnak.
Arról is beszámolt, hogy a Tháliában sokkal kevesebbet rendezhet, mint Zalaegerszegen. "Bagó Bertalannal azonban hasonlóan gondolkozunk a színházról, ezért is nagyon szeretném, ha jövőben újra szorosabban tudnánk együttműködni. De ezt át kell még beszélnünk" - tette hozzá.
Arról is beszélt, hogy hosszú pihenő után visszatért a dalszövegíráshoz, két fiatal művésszel, a Hideg van című esttel nemsokára debütálnak. "Zalaegerszeg az összekötő kapocs itt is. Dobri Dánielt kamaszkora óta figyelem, kitűnő zenész, Nagy Péter, aki sokat játszott a színházunkban, pedig különleges energiákkal megáldott művész. Egyszer Nagy Péterrel együtt ültünk egy sződligeti borozóban, kifakadtam neki, hogy már-már elvonási tüneteim vannak, annyira hiányzik a dalszövegírás. Azt mondta, írjak akkor neki, aztán már egyértelmű volt, hogy Dobri Dániel fogja a zenét írni. Összeállt minden, és aztán szép lassan megszületett a Hideg van anyaga. Huszonkét dalt írtunk meg, a fiúk még két hétig próbálnak, aztán turnéra indulunk az országban, attól függően milyen lehetőségeink lesznek. Dobri Dániel zenekara, a Dobridán kíséri majd a koncerteken Nagy Pétert. Ha pedig minden jól megy, lemezre vennénk a teljes anyagot" - nyilatkozta Bereményi Géza.
A lap újságírója felvetette, Cseh Tamás halála után sokáig hallgatott, és fájdalmas lehetett újra kinyílni, új Bereményi-dalokat írni. "Nem ez volt a nehéz. Hanem, az, hogy Cseh Tamás halála után pihenővágányra kerültek a dalszövegek. Nagyon szerettem volna már írni. Egy-kettő kibukott ugyan belőlem, de az igazi munka akkor indult el, amikor Nagy Péterrel és Dobri Dániellel megtaláltuk a közös hangot, célt. Utóbbival hetekre összeköltöztünk, minden nap egy-egy zenét, amit ő már előtte megírt, megmutatott nekem. Ismerkedtem a dallamokkal, kerestem a hozzájuk vezető utat, és végül a napok végére megszülettek a szövegek" - mondta Bereményi, aki elárulta, a ma emberének helyzetéről, a mai Magyarországról, a mi problémáinkról, szerelemről, élethelyzetekről, közérzetről, politikáról mesélnek dalai, "úgy, ahogy eddig". "A dal műfaja mindig mindentől függetlenül létezett. Minden helyzetben távol tartotta magát a kritikától. A dal arra való, hogy kimondjuk, kiénekeljük a bennünk lévő érzéseket" - tette hozzá.
Megemlítette, hogy Cseh Tamásról a Tháliában is terveznek egy emlékműsort, pont a születésnapján, január 22-én, amely egybeesik a magyar kultúra napjával. Ez alkalomból például Udvaros Dorottya, Básti Juli, Cserhalmi György, Für Anikó, Holecskó Orsolya, Nagy Péter, Szegezdi Róbert, Tompos Kátya énekli majd el Cseh Tamás legfontosabb dalait.