A Theater Oberhausen 2012. január 13-án nagy sikerrel mutatta be Mundruczó Kornél legújabb rendezését, a SZÉP NAPOK című proletár operettet, a rendező első nagyjátékfilmjének sci-fi elemekkel tűzdelt zenés változatát.
„2030-at írunk. Az Európai Unió szétesése után egy Németországban játszódó görög tragédia tanúivá válunk. Péter, a fiatal görög bevándorló épp most szabadult a börtönből. Hazaérkezvén súlyos titok várja őt: nővére megvásárolta egy fiatal, bajba jutott német lány házasságon kívül született gyermekét, és ezáltal azt reméli, hogy biztosíthatja magának a családi boldogságot, sőt végre bevándorlási papírokhoz is juthat.”
A következő előadások időpontjai: január 21.; február 3. és 19.
A Szép napokon kívül Mundruczó Kornélnak még egy további rendezése látható Németországban, a 2011. őszén bemutatott, Heinrich von Kleist elbeszélésből készült színpadi adaptáció, melyet Eljegyzés Santo Domingón avagy My Sweet Haiti címmel játszik a Staatstheater Hannover.
„Heinrich von Kleist az 1800-as évek gyarmati forradalma idején játszódó, fajgyűlöletről és szerelemről szóló elbeszélésével a mai katasztrófa sújtotta Haitit állítja párhuzamba Mundruczó.”
(Ahol a zombik Kleistet olvasnak… – Neue Presse)
„Tücsökciripelés, egzotikus állatok üvöltése és fülledt levegő egy fából ácsolt, gyarmati villa lepusztult teraszán. Ennél tökéletesebb illúziót Tennesse Williams sem álmodhatott volna. Mindez a Cumberländische Bühne színpadán fogadja a nézőket. Még a sminkasztalok is beépülnek a trópusi dzsungelbe, és ha Aljoscha Stadlemann nem a szemünk láttára változna át a fekete rabszolgák félelmetes leszármazottjává, könnyen megfeledkeznénk arról, hogy valójában egy németországi színház nézőterén ülünk.”
(Zombik a dzsungelben – nachtkritik.de)
„Az Ágh Márton tervezte liántakaró alatt megbúvó ódon, koloniál ház előtt játszó színészeknek koránt sincs egyszerű dolguk, hiszen arról kell meggyőzniük minket, hogy napjaink Haitije alig különbözik a Kleist ábrázolta véres rabszolgafelkelések helyszínétől. A hurrikánt és a földrengést követően az itt élők a fejlett országokból érkező segélycsomagokra szorulnak. Ám ahelyett, hogy az önsegélyezést részesítenék előnyben, két kézzel kapnak a távolról oda szállított, génmanipulált, a termőföldet szennyező, függőséget, végül pedig halált okozó vetőmagon.“
(Fedezd fel az állatot magadban – Frankfurter Allgemeine Zeitung)
„Mundruczó Kornél és Petrányi Viktória Sweet Haiti című darabja támadást indít az amerikai Monsato mezőgazdasági nagyvállalat ellen, egyben felráz minket a politikai kómából.”
(Génmanipulált – Süddeutsche Zeitung)
Az előadás legközelebb január 12. és 14. látható a Staatstheater Hannover műsorán.