Három lenyűgöző táncosnő, három pókháló finomságú textil-burokba vont, körbesétálható apró színpad. Három női karakter, három szólókoreográfia, három függőleges miniatűr „kifutó”, lemeztelenedés és jelmezbe bújás. Az őszi nagy sikerű premier után az Aura újra és ez alkalommal utoljára a Trafóban február 7-én és 8-án!
Kritikus szemmel
„A Természetes Vészek Kollektíva előadásában meglepő az a helyzet, hogy bár egyik táncosnőnek sincs két négyzetméternél több helye, és se velünk, se egymással nem lépnek interakcióba, sőt, fura tüll-odújukban mindenkitől el vannak zárva, mégis teljes értékű táncelőadást kapunk. Három izgalmas szólót, melyeket olykor jobb lenne külön nézni, mert így akárhányszor voksolunk valaki mellett, és közelebb húzódunk territóriumához, lemondunk a másik két szereplő test-monológjának követéséről arra az időre. A szereplők mindhárman szokatlan és eredeti mozgásanyaggal dolgoznak: a hintázás, a felfüggesztett testhelyzet és a botokkal való egyensúlyozás egyaránt az egyensúly keresésének és elvesztésének problémáját járja körül, és a létbe vetettség tragikumának szimbolikus megjelenítésére szolgál.” (Tóth Ágnes Veronika)
fotók: Kővágó Nagy Imre
Az Auráról
Az AURA témája a testre ható nehézkedési erő, a lélekre ható „röghöz kötöttség” és a folytonos elvágyódás közötti küzdelem ábrázolása.
Az előadás három kiemelkedő koreográfus-táncosnő aktív jelenlétére és koreográfiájára épül. A hagyományos színpad-nézőtér viszonyt megbontva a táncosok a térben három különálló színpadon helyezkednek el. A táncosok testük köré épített, organikus installációk szerves részeként jelennek meg, amelyek saját, látható, állandó változásra képes aurákként hatnak. A térszervezés és a dramaturgia szempontjából akusztikai magot képez a közönség mozgása által gerjesztett hangkulissza. A vizualitás, a mozgás, a zene és a szöveg - Schein Gábor és Tóth Krisztina írásainak szövegtöredékei - olyan atmoszférába kerülnek, amelyből a jelentés a szinkronitás, aszinkronitás és a kontraszt eszközeivel bontakozik ki Szűcs Edit kosztüm-fikciói között.
Szűcs Editről
Szűcs Edit a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában üveg szakon tanult, majd a Magyar Iparművészeti Főiskolán (MOME) ruhatervező, kéziszövő szakon. Elvégezte a Magyar Iparművészeti Főiskola Mesterképző Intézetét. 1996-ban elnyerte az Akademie Schloss Solitude Művészeti ösztöndíját. (A Magyar Iparművészeti Főiskola Mesterképzőjének, később az Iparművészeti Főiskola Vizuális Kommunikáció Tanszékének tanára. Kozma Lajos Kézműves Iparművészeti Ösztöndíjban 1999-ben részesült. Stuttgartban, Bécsben, Prágában, Budapesten (Iparművészeti Múzeum, Ernst Múzeum) vett részt csoportos kiállításokon.
Budapesti, vidéki, határon túli kőszínházakban, külföldi produkciókban és független társulatok darabjaiban, befogadó színházak színpadain egyaránt gyakran megcsodálhatjuk Szűcs Edit munkáit. A TranzDanz Bankettjének felejthetetlen fekete-áttetsző angyal-ruháit épp úgy ő álmodta meg, mint számos kaposvári, egri produkció vagy épp Kamondi Zoltán Dolina című filmjének jelmezeit.
Szűcs Edit első önálló egész estés látványszínházként kategorizált előadását a MU Színházban mutatta be Testszövet címmel, ezt követte a Trafóban nagy sikert arató Bőr-hártya, illetve a Por-hüvely című darab. Szűcs Edit 2010 márciusában a Bőr-hártya című produkcióval elnyerte az Év jelmeztervezője díjat, 2010 szeptemberében pedig jelmeztervezői munkájáért megkapta a Vágó Nelly emlékérmet.
Rendszerint olyan színpadi produkciók szerveződnek Szűcs öltözetei köré, melyekben a jelmezek, kosztümök befolyásolta színpadi térben működődő élő testek keltette képzetek, a megelevenedő képek és hangulatok, valamint a kortárs költők és írók szövegei Árvai György sötéten izgalmas látványvilágával megspékelve teremtenek különös-különleges világot.
TERMÉSZETES VÉSZEK KOLLEKTÍVA
AURA
Szűcs Edit kosztüm-fikciói
Schein Gábor írásainak felhasználásával
Mindenki szólista!
Hommage Bodza W. Mihály alkotótársunknak, aki dimenziókutatás közben nyomtalanul eltűnt!
2012. február 7-8. 20:00
Látvány: ÁRVAI György, SZŰCS Edit
Közreműködők: BLASKÓ Borbála, NAGY Andrea, KÁNTOR Katalin és KOVÁCS Martina
Koncepció: ÁRVAI György
Kosztüm: SZŰCS Edit
Író: SCHEIN Gábor
Zene: BODZA W. Mihály - PARABRYO
Videó: KORAI ZSOLT, LENZ TÜNDE
Dramaturg: IMRE Zoltán
Smink: MATIS Edit
Haj: KENYERES Attila
Produkciós vezető: KULCSÁR Viktória
Külön köszönet: Gergye Krisztián, Tóth Krisztina