Az utóbbi évek legsimább színházvezetői pályáztatása zajlott a Miskolci Nemzeti Színház ügyvezetői posztjáért – mondta a Magyar Hírlapnak Kiss Csaba, aki a város közgyűlésének szavazása alapján elnyerte a posztot. Szerinte kulturális és szakmai szempontok mentén zajlott az igazgatóválasztás folyamata. A június elsejei hatállyal kinevezett igazgató egyszerre kíván nemzeti és progresszív intézményt teremteni a városban. Lapszemle
"Úgy vélem, hogy társaimmal együtt mindenre kiterjedő pályázatot hoztunk létre, amit minden kínálkozó fórum előtt megvédtünk. A szakmai kuratórium azt kifogásolta, hogy olyan nagy ívű távlati terveket vetettem papírra, amelyeket nem biztos, hogy meg lehet valósítani. Én meg úgy láttam, hogy egy művészeti pályázat, az valójában egy irány, a vágyott célok megjelölése. Mindkét testület egyébként nem elutasította, hanem bizonyos arányban támogatta a pályázatokat. Úgy érzem, a miskolci pályázat az elmúlt évtizedek pályázatai között a lehető legbékésebben zajlott, mindenféle különösebb médiavisszhang nélkül, a szakmai alapokat figyelembe véve. A színház mindig szenvedélyesebb téma, és sok esetben túlhisztérizálja a szakma az ilyen változtatásokat" - fogalmazott a lapnak Kiss Csaba, aki szerint a városban valódi színházszeretők élnek, ami részben annak a hagyománynak köszönhető, hogy Miskolcon 1823 óta létezik színház, a jelenlegi Magyarország területének első magyar kőszínháza. A másik ok, hogy a város modern kori történelme meglehetősen válságosra fordult a munkanélküliség, a nehéz szociális helyzet miatt, ezért a kultúrának itt mindig is valamiféle kiszakadási, felemelkedési szerepe volt.
"Abban a szellemben állítottuk össze pályázatunkat, hogy a négy „téli” játszóhely négy eltérő szellemiséget képviseljen. A nagyszínpadon a klasszikus, nagyobb lélegzetű, zenés és prózai művek kapnának helyet, a kamara némileg modernebb, mai tematikájú darabokat mutatna be, az alternatív vagy kísérletező jellegű előadások a 100-150 nézőt befogadó Csarnokban és a Játékszínben zajlanának. Ez utóbbi egyébként egy kisebb tér, itt a színészi játék árnyaltsága kap nagyobb szerepet" - nyilatkozta a leendő igazgató, aki nagyon fontosnak tartja, hogy az új színházi nyelvet kereső, progresszív műhelyek ne essenek áldozatul a gazdasági válságnak. Ezért meg fognak próbálni pénzt szerezni, pályázni arra, hogy egy -egy alternatív programsorozatot is rendszeresen beiktassanak.