Helyreigazítás - Dörner nem rúgta ki Galkó Balázst

A Színház.hu ügyvédi felszólítást kapott, melyben arra hívták fel szerkesztőségünk figyelmét, hogy valótlant híresztelt akkor, amikor közzétette "Dörner kirúgja Galkó Balázst - Naplóbejegyzést közlünk" című cikkét.

2012. év február hó 15. napján oldalunk „Hírek” című rovatában „Dörner kirúgja Galkó Balázst - Naplóbejegyzést közlünk” címmel jelentettünk meg cikket. A hír címe, valamint annak alábbi részei minden ténybeli alapot nélkülöző valótlan tényállítást, illetve híresztelést tartalmaznak:

Dörner kirúgja Galkó Balázst - Naplóbejegyzést közlünk

„Dörner György, az Új Színház igazgatója beszélgetésre hívta be Galkó Balázst, ahol a színész állítása szerint közölték vele, hogy felmondják határozatlan idejű szerződését”

„- Ezek szerint nem akartok szerződtetni.
- De, csak más formában. Mint darabszerződésest.”

„Dörner György egyes darabokban még lehet, hogy alkalmazná a színművészt, de Galkó naplója szerint az Új Színház társulatában ezentúl olyanok dolgoznak majd, akik, hisznek Istenben, és akik tudják, hogy léteznek másfajta dimenziók, amiket nem tudunk tapasztalni."

Galkó a Színház.hu-hoz és az Indexhez eljuttatott naplóbejegyzése szerint Dörner irodájában azt mondta neki, hogy itt más színház lesz. "Itt mostantól csupa olyan ember lesz a társulat tagja, aki hisz Istenben, aki tudja, hogy léteznek másfajtadimenziók, amiket nem tudunk tapasztalni, olyanok is..."

A Színház.hu valótlanul, megalapozatlanul állította a 2012. év február hó 15. napján kelt „Dörner kirúgja Galkó Balázst - Naplóbejegyzést közlünk” című cikkben, hogy 2012. év február hó 15. napján kirúgta volna Galkó Balázst. Nem hangzott el a megbeszélésen az, hogy csak olyan ember lesz az Új Színház társulatának tagja, csak olyanok fognak dolgozni a színházban, akik hisznek Istenben, akik tudják, hogy léteznek más dimenziók. A cikk valótlan állításokat híresztel. A híresztelés más személy nyilatkozatának közreadása. Maga a híresztelés is jogsértésnek minősül.

A Színház.hu a cikk megjelenésével a sajtószabadságról és médiatartalmak alapvető szabályairól szóló 2010. évi CIV törvény 12. § (1) bekezdésében foglalt jogsértést követte el.