A találkozón részt vett Kovács Frigyes rendező is, aki vendégként érkezett a békéscsabai teátrumba, a szabadkai színház magyar társulatának éléről. Nehéz dolga volt, hiszen itt olyan színészekkel kellett dolgoznia, akikkel eddig nem. A rendező korábban többször látogatott el a Jókai Színházba, hogy megnézze majdani kollégáit a deszkákon, munka közben.
Olyan szereplők is akadtak, akiket már jól ismert. Katkó Ferenc, a kijevi színházművészeti főiskola elvégzése után több évet töltött Szabadkán, ahol a rendező szavaival élve nagyszerű színésszé ért, s ezután érkezett Békéscsabára. „Semmi kétségem nem volt afelől, hogy kiválóan megoldja majd ezt a feladatot is.” Ugyancsak régi ismeretség fűzte Nomád Földi Lászlóhoz, akinek szintén a Vajdaságban indult el a színészi pályája.
Folyt tovább a beszélgetés szerepívekről Tege Antal karaktere kapcsán, aki a humanizmust, az alapvető emberi értékeket képviselő tanárt alakítja a darabban. Czitor Attila néha három szerepbe bújt a próbafolyamat alatt: egyszerre volt rendezőasszisztens, az Ill fiát alakító színész és néha az éppen egy másik darabban próbáló Katkó Ferenc dublőrje; Presits Tamás pedig három alakot is magára öltött hetedik, nyolcadik, illetve kilencedik férjként egy este alatt. Ám más „szerepcseréről” is szó esett a beszélgetés alatt: a „városi közérzetet” zseniálisan alakító színészhármas – Csomós Lajos, Szabó Lajos és Vadász Gábor – néha díszletezett a színpadon, míg a testőrök szerepét a díszletmunkások vállalták magukra előlépve a kulisszák mögül.
fotók: A-team
Az egyre izgalmasabb beszélgetés tetőpontja természetesen nem lehetett más, mint a címszereplő Fodor Zsóka és az Illt alakító Nomád Földi László bemutatása. Seregi Zoltán először a művésznőt kérdezte Claire Zachanaissan alakjáról.
– Életem nagy élménye, hogy ezt a szerepet eljátszhattam.” – hangzott a válasz. A közönség soraiból szerepálmokról faggatták a békéscsabai színpadra immár második alkalommal visszatérő színésznőt, aki elmondta, hogy az öreg hölgy figurája egyike volt ezeknek az álmoknak, ami most beteljesült. – Nem is annyira a közönségnek, hanem magamnak akartam bebizonyítani, hogy én nem szappanopera-hősnő vagyok, hanem színésznő voltam, vagyok, és az is maradok – mondta Fodor Zsóka, majd hozzátette: – Azért nehéz nekem eljátszani ezt a szerepet, mert belőlem hiányzik a gyűlölet, nem vagyok haragtartó. Itt pedig Claire Zachanaissan egész életében arra készül, hogy egy ellene elkövetett halálos bűnt megtoroljon.
Nomád Földi László, akit a színészi pályája mellett vadásztörténetek írójaként is ismerhet a nagyközönség, különös kérdést kapott Seregi Zoltántól: vajon mi a hasonlóság a vadászat és a színészet között? Erre is megkaptuk a választ: tudatosság és ösztönösség. Ám ekkor hatot ütött az óra, a színészeket várta a sminkszoba, a nézőket pedig a forró, gőzölgő tea a színház aulájában. Véget ért a közönségtalálkozó, s pontosan egy óra múlva elkezdődött az előadás
forrás, tartalmi partner: magyarteatrum.hu