Kulturális konferencián lép fel Orlai és Schilling

Mit tanulhat a művészeti/kreatív szektor az üzleti szférától, milyen hatása van a kreatív ágazatoknak a társadalom közérzetére, és egy ország fejlődésére?

Az Art&Business 2012. március 29-én, immár második alkalommal művészeti menedzsment konferenciát szervez, ezúttal a "Kulturális és kreatív iparágak: kreativitás a kultúrában és a gazdaságban" címmel, ami a hazai kreatív menedzserek nemzetközi konferenciája is lesz egyben. Míg a tavalyi konferencia elsősorban a kulturális szférán belül kereste az új utakat a digitális technológia és a fenntartható fejlődés keretein belül, a március végi rendezvény a művészeti kreativitás gazdasági potenciáljait vizsgálja, főképp azt, hogy az üzleti életben nélkülözhetetlen szervezőelv, eredményorientáltság és projektszemlélet miként hasznosítható kulturális-kreatív szférában olyan területeken, mint a közönségfejlesztés, a finanszírozás, a programmenedzsment és az irányítás.

A konferencia tematikáját a szervezők úgy állították össze, hogy a kulturális-kreatív oldal és az üzleti oldal erőteljesen reflektálhasson egymásra. A vállalkozói szektor képviselői konkrét esettanulmányok révén megismerhetik a kulturális szponzoráció néhány sikeres külföldi és hazai példáját, és megvitathatják, milyen formában lehet befektetés a magas színvonalú kulturális-művészeti teljesítmény.

A kulturális szektorból olyan szereplőket hívtak meg, akik a "kreatív gazdaság" valamely ágazatát képviselik, és olyan kulturális terméket hoznak létre, amelynek gazdasági eredménye is figyelemre méltó. Az "Új Utak" konferencia főbb kérdései: mit tanulhat a művészeti/kreatív szektor az üzleti szférától, a művészi szabadság és a sikeres üzleti menedzsment konfliktusai, a kreatív iparok és a művészetek pozitív hatásai a gazdasági élet szereplőinek üzleti eredményeire, a kreatív ágazatok hatása a társadalom közérzetére, és egy ország fejlődésére.

Orlai Tibor - az Orlai Produkció vezetője - az üzleti alapú színházcsinálásról ad elő, azaz "miként fér meg egymás mellett a szórakoztató és a művész színház". Schilling Árpád pedig vitaindítóként szerepel a konferencián,  „Mennyi művész(et) kell egy társadalomnak?” - A kultúra és a kreatív ágazatok szerepe valamint a társadalmi és szellemi „jólét” témakörben.

ujutak2012-cikk

A konferencia programja

12.00 Érkezés, regisztráció
13.00 Köszöntő
13.05 Emile Bootsma, vezérigazgató (Kempinski Hotel Corvinus Budapest) – Kempinski Arts Programme. A művészeti szponzoráció szerepe Budapest egyik vezető szállodájának üzletpolitikájában.

1. rész: 13.15-15.00

„Légy kreatív – alkosd meg a kulturális terméked, találd ki az üzleti modellt!” - sikeres kulturális projektek, működő üzleti vállalkozások a kreatív iparban

1. Vitaindító: Vasák Benedek, az A38 kulturális központ kreatív igazgatója, egy páratlanul sikeres hazai kulturális vállalkozás missziójáról és működéséről, amelyet a közelmúltban a Lonely Planet szavazásán a „világ legjobb bárjának” választottak

Adam Goodman forrás: etyeknet.hu

2. Adam Goodman, producer, a Mid Atlantic filmprodukciós cég vezetője (többek között az Eragon, a Hellboy 2, és a Borgiák című filmek magyarországi gyártója)

  • A filmgyártás, mint üzleti vállalkozás Európában és Magyarországon – kockázatkezelés, finanszírozás a folyamatosan változó körülmények között

3. Orlai Tibor, az Orlai Produkció vezetője – az üzleti alapú színházcsinálásról, hogyan fér meg egymás mellett a szórakoztató és a művész színház

  • Üzleti modellek a színházi világban – működő megoldások Magyarországon
  • Sikeres programmenedzsment - programalkotási stratégiák, hogyan menedzselhetők a művészi és kereskedelmi elvárások

4. Kerekasztal beszélgetés a szekció előadóinak részvételével

15.00 Kávészünet

2. rész: 15.20 – 16.15 

„Az élet sója” - a kreativitás és művészet, mint „sikertényező” a társadalomban és az üzleti életben

1. Vitaindító: Schilling Árpád, a Krétakör Társulat alapítója – „Mennyi művész(et) kell egy társadalomnak?” A kultúra és a kreatív ágazatok szerepe valamint a társadalmi és szellemi „jólét”

2. Alastair Creamer (Creamer & Lloyd, UK) - a művészet, mint a vállalaton belüli kulturális változások motorja, a Unilever Catalyst esettanulmányon keresztül

  • Vállalati kultúra, kreativitás és ösztönző munkahelyi környezet
  • Új impulzusok a művészettől az üzleti élet felé

16.15 Kávészünet 

3. rész: 16.30 - 18.00 

1. Dinah Caine, a Skillset vezérigazgatója – tehetséggondozás, képzés és kutatás a kreatív ágazatok támogatásával. A brit Skillset modellje évek óta sikeres és nemzetközileg is követett példája a piaci szereplők szerepvállalásának a kulturális és kreatív szektor képzési programjaiban.

2. Koncz Ernő, vállalati kapcsolatok igazgatója, TriGranit (Közép-Európa vezető ingatlanfejlesztő vállalata) - az épített környezet, mint a kreatív tevékenység otthona, terek a művészetben és az üzleti életben

3. Kerekasztal beszélgetés a délutáni szekció előadóinak részvételével

A részvétel regisztrációhoz és részvételi díjhoz kötött.