Újra Re: Akció a Pinceszínházban! Március 19-én, 16 órai kezdettel Janesch Péter rendszertervező és -kutató építész előadására kerül sor. Téma: a protokoll a megosztott kezelés rendje. A protokoll rangsor- és hatalomellenes. A protokoll erős, rugalmas és egyetemes. A protokoll alkalmazkodni tud váratlan eseményekhez.
Ismét a sorozatról
Februártól 13-tól képzőművészeti szabadegyetem indult a Pinceszínházban. A szervezők olyan témakört kerestek, mely kapcsolódik a színházhoz és az előadóművészetekhez, így az úgynevezett élőművészetekre (happening, fluxus, performance, body art stb.) esett a választásuk. Ezen művészeti irányzatok a múlt század 60-as, 70-es éveiben születtek Amerikában és Európában. A dadaizmus, absztrakt expresszionizmus, akciófestészet, pop-art által felvetett, a művészet létére vonatkozó problematika volt a táptalajuk. Közös jellemzőjük, hogy tagadták a művészet felsőbbrendűségét, így elvetették a hagyományos médiumokat és a művészetet kiterjesztették az élet egészére. Gyakran használták a színház, költészet, építészet, tánc, zene eszközeit. Az előadások során a téma magyarországi szakértői jeles művészek közvetítésével megvizsgálják az átfedéseket a különböző művészeti ágak és az élő művészeti irányzatok között.
Janesch Péterről
1973-tól a Magyar Iparművészeti Főiskola belsőépítész szakán tanult. Mesterei: Jánossy György, Reimholz Péter, Szrogh György, Vámossy Ferenc voltak.
1982-től egy évig a Római Katolikus Hittudományi Akadémia, majd 1984-1986 között a MÉSZ Mesteriskola VIII. ciklusa hallgatója. Janáky István, Makovecz Imre, Turányi Gábor voltak mesterei. Az 1986-1988-as ciklusban a MÉSZ Mesteriskoláján mint demonstrátor vett részt az oktatásban. 1986 és 1987-ben a BME Középület-tervezési Tanszéken, 1987-1989 között a Magyar Iparművészeti Egyetem Mesterképző Intézeténél dolgozott meghívott oktatóként. Építész vezető tervezői jogosultságát 1987-ben szerezte. 1989-ben alapította az építésztervezéssel, fővállalkozású kivitelezéssel és terápiás gondozással foglalkozó J.B.A.-t, aminek jelenleg is vezetője.
1990-ben építész kutató ösztöndíjjal egy évet Japánban töltött a Tokai Egyetemen. 2004-ben a Velencei Építészeti Biennálé[1] magyar pavilonjának kurátora. 2005-ben DLA fokozatot szerzett. 2007-ben, a Kormányzati Negyed tervpályázat nyertes tervének alkotóival, megalakítja a TEAM 0708, 2009-ben pedig a TEAM 0910 építész-irodát. Még ebben az évben Budapestért díjjal tüntették ki.
Pinceszínház
1093 Budapest, Török Pál utca 3. (a Kálvin térnél)