Egyenesen Erdélyből érkezik és március 17-18-án látható utoljára Budapesten a Krétakör Papnő című előadása, és a Krízis trilógia a Trafóban – a produkció a tavasz folyamán Brüsszelben, Vilniusban és Bécsben folytatja a turnét.
Újra a Trafóban
A Csíkszeredai Magyar Konzulátus támogatásával a Krétakör Papnő című előadása - a Krízis trilógia Schilling Árpád által rendezett, befejező része - két alkalommal volt látható Erdélyben: március 13-án a Csíki Játékszínben, március 14-én pedig a Marosvásárhelyi Nemzeti Színházban. Az őszi próbafolyamat több fázisa Erdélyben zajlott, a gyermekszereplők maguk is mindannyian erdélyiek – így különösen fontos és nagy élmény a csapat számára ez a két előadás. A produkció májusban Brüsszelbe és Vilniusba utazik, június elején pedig a bécsi Wiener Festwochen programjában szerepel majd.
Az érdeklődők a trilógiát 2012. március 17-18. 16:00 órakor láthatják a Trafóban, az előadások után közönségtalálkozót tartanak az alkotókkal. Ráadásul a második szünetben minden néző a Trafó vendége egy szendvicsre és frissítőre.
A trilógiáról
A Krétakör legújabb, októberben bemutatott, nagy sikerű projektje összegzi és továbbfejleszti a szervezet elmúlt 3 évben szerzett tapasztalatait. A Krízis a Gát család története: az egyes részekben a család három tagját különböző előadóművészeti formákon keresztül ismerhetjük meg.
Kritikus szemmel
„A Krízis-trilógia kifinomult, komplex eszköztárával egy sor kellemetlen kérdést firtat, tabutémákról beszél, állásfoglalásra kényszerít. A jp.co.de játékos formában kérdez rá a társadalmi együttélés lehetőségeire, az ember mint társas lény reflexeit szabályozó belső és külső törvényszerűségekre. A Hálátlan dögök a családon belüli fizikai-lelki erőszaktétel változatos formáiról tudósít az opera műfaja révén a lehető legjobban absztrahált-stilizált, vagyis a nézőtől a legmesszebb eltávolított, mégis rendkívül hatásos formában. A papnő a világ megjavíthatóságába vetett naiv hitről, egy zárt és zárkózott kisközösség megreformálási kísérleteiről, az egymást kizáró, s a gyerekekért vérre menő harcot vívó pedagógiai hitvallások összeütközéséről szól.” (Jászay Tamás, Revizor)