Sikert aratott Párizsban A pitbull cselekedetei című előadás, melynek történetét Nagy Zsolt színésznek írta Kárpáti Péter. A hazaérkezés után mesélt a színész a HVG-nek.
Arról, hogy a budapesti bemutató előtt kaptak meghívást a bobignyi színház szervezte találkozóra Nagy Zsolt elmondta a HVG-nek, ez nyilván annak a tíz évnek is szól, amit a Krétakörrel megtettek. "Egy időben Patrick Sommier igazgató szponzorálta a társulatot, nagyon sok külföldi turnét köszönhettünk neki. Az MC 93 Bobigny Le standard idéal fesztiválra főként kelet-európai és ázsiai előadásokat hív meg. Szerinte Európának ezen a felén még zajlik valami, itt még vannak valóságos történetek. Nyugat-Európában már mindent lefedett egy nagy kulturális "takony"" - fogalmazott a színész, akit arról is kérdeztek, miért nem kapott a Krétakör állandó játszóhelyet.
Nagy Zsolt, fotó: Origo
"Nem úgy csináltunk előadásokat, hogy majd jó sok fesztiválra meghívnak vele. A Woyczekkel bejártuk Európát, mindenütt megírták, hogy csodálatos az előadás, míg idehaza hónapokig egyetlen kritika sem jelent meg róla. A rendszerváltás utáni Magyarország történetével foglalkozó előadás, a Hazám, hazám idején az egyik képviselő megjegyezte, hogy teher alatt nő a pálma. Azoknak a politikusoknak, üzletembereknek, akik kényük-kedvük szerint a zászlajukra tűznek, semmi közük a művészethez. Az emberek, köztük művészek borzasztó körülmények között élnek. Én is összeraktam magamban, hogy mennyit keresek, és mennyit kereshetnék külföldön, de egy idő után rájöttem, nem ez a fontos. Kicsit kívülről tudok erről beszélni, mert szerencsésebb helyzetben vagyok. Mindig jött valaki, aki megfogta a kezemet és húzott magával" - magyarázta Nagy Zsolt.
Arról is beszélt, hogy Kárpáti Péter darabjához A pitbull cselekedeteihez az alapötletet Illés próféta adta, aki megölte Baál papjait egy fogadás miatt. "A Bibliában, a Koránban, a Talmudban éppúgy szerepel a furcsa próféta személye, aki a népköltészetben is megjelent. Ma is léteznek hasonló vándor típusú emberek. Én is ilyen vagyok. Félreértés ne essék, nem érzem magam prófétának. Agárdon élek a családommal, miközben van egy életem Budapesten és egy a nagyvilágban. Sehová sem tartozom igazán. (...) Az emberek szeretnek egymásra támaszkodni. Én viszont nem hiszek a nagy összefogásban. A döntő pillanatokban mindenki egyedül marad. Mindez nehéz, mert egy idő után azt kell mondanod azoknak, akikkel együtt vagy, hogy figyelj, nem számíthatsz rám" - árulta el Nagy Zsolt.
Arról is szólt, hogy érdekelte a Nemzeti Színház, másfelől valóban anyagi biztonságot akart, amikor oda szegődött. "Nyilván itt sem lehet hátradőlni, mert nem vagyunk túlfizetve. Robi megengedi, hogy a társulati lét mellett dolgozhassak az alternatív szférában is, amit éppen kinyírnak Magyarországon. A nagyszínpad még mindig gondot okoz. Küzdök azzal, miként lehet olyan élményt nyújtani hatszáz nézőnek, mint száznak egy osztályterem vagy stúdiószínpad méretű térben" - mondta Nagy Zsolt a HVG-nek, aki számára a színház az egyetlen varázsdoboz, ahová el lehet menekülni.