Óriási érdeklődés mellett, jó hangulatban zajlott az első színházak éjszakája Budapesten: a különleges programokat kínáló rendezvényen 7-8 ezer látogató vett részt, ami a résztvevő színházak befogadóképességéhez képest túl soknak is bizonyult, egyes programokra sajnos sokan nem is jutottak be - mondta Komáromi György, a projekt főkoordinátora, a Radnóti Színház gazdasági igazgatója hétfőn az MTI-nek.
A színházak éjszakáját a színházi világnaphoz kapcsolódva először rendezték meg: a szombat délutántól vasárnap hajnalig tartó eseménysorozaton új oldalukról, rendhagyó, interaktív programokkal, kiállításokkal, új előadásokkal, koncertekkel és beszélgetésekkel mutatkoztak be a fővárosi teátrumok.
Komáromi György becslése szerint 7 és 8 ezer között lehetett a látogatók száma.
Mintegy 7 ezer - az összes programra érvényes, egységes - belépő után állították le az eladást. Egy-egy eseményre, ahol még volt hely, a helyszínen is válthattak karszalagot az érdeklődők - tette hozzá.
A gazdasági igazgató, aki majd minden helyszínt végigjárt a színházak éjszakáján, kitért arra is, hogy sok helyütt jelentett problémát a nagy tömeg. A szervezés tanulságainak összegzésekor megoldást keresnek arra, hogyan lehet ezt a jövőben elkerülni. Mint megjegyezte, megoldást jelenthet a különböző színházak programjainak jobb összehangolása, az, ha az események minden helyszínen ugyanabban az időben kezdődnek, és az is, ha több színház csatlakozik a rendezvényhez.
Úgy vélte: a színházak éjszakája, amelyet idén a fővárosi fenntartású teátrumok közönségcsalogató eseményeként rendeztek meg, akár országos szintű rendezvénnyé is válhatna. Komáromi György hangsúlyozta, hogy a problémák ellenére a csalódottak száma jóval kisebb, mint azoké, akik elégedettek lehettek a programokkal. Hozzátette, hogy annak, aki nem jutott be egyetlen eseményre sem, a karszalag árát visszatérítik.
Összességében sikeres és izgalmas este volt, sok nevetéssel, meglepetéssel, ezt tapasztalta a színházakat végigjárva, és a visszajelzések is ezt mutatják - emelte ki a gazdasági igazgató.
A költségvetésről szólva elmondta, hogy minden színház maga finanszírozta programjait. A központi szervezés, marketing 12-13 millió forintba került, végleges adatok azonban még nincsenek, a pénzügyi elszámolás egy héten belül készül el - fűzte hozzá Komáromi György, aki szerint hosszú távú hatása akkor lesz az eseménynek, ha jövőre újra megrendezik.