Áprilisban elsősorban klasszikus színdarabokból rendezett előadások után vezetnek Kritikus Órát a kritikusok, és a Szkénébe is ellátogatnak.
Április 12-én a a kaposvári Csiky Gergely Színház Antigoné című előadása után (rendező: Rusznyák Gábor) Karsai Görgy várja az érdeklődőket. Az előadás délután 4-kor kezdődik.
Rusznyák Gábor rendező a darabról: Szokták úgy is értelmezni, hogy lázít a politikai hatalom ellen. De én ezt nem tudom kiolvasni belőle. Ez nekem elsősorban egy családtörténet, ami itt lezárul. Két makacsság, két konokság találkozik: az emberi és a politikai konokság. Kreón hoz egy döntést, egy törvényt, mi szerint a hazaárulót nem lehet eltemetni, (egyesek szerint ezzel egy létező törvényre hivatkozik, mások szerint maga találja ki ezt a törvényt). Mindenesetre ezzel az első döntéssel deklarálja a saját politikai irányvonalát is, hogy ő miben hisz és miben nem, mit követ és mi az, amit nem. A hatalma nem szilárd, joggal gondolhatja, hogy a város lakók egy része Polyneikész győzelmét várta. Így erős és határozott akar lenni. Folytatás itt.
Április 21-én a Szkéné Színházban Jana Dobreva Homokpuzzle című előadása után (rendező: Király Attila) Gabnai Katalin beszélget a közönséggel és az alkotókkal.
A kortárs bolgár szerzőnő különös címet viselő darabja: lírai tragikomédia. A cím, a szerző küzdelmére utal hősnőivel. Az írónő végérvényesen szeretné elrendezni hősei életének morzsáit, hogy helyükre kerülhessenek a homokszemek, és ezáltal fordulatot vehessen életük iránya is. És az így összeállt puzzle talán választ adhat olyan kérdésekre, mint a szeretet, az élet, a halál, az élet célja és, hogy melyik a helyes út, (ha egyáltalán van ilyen). Folytatás itt.