Egy magyar kulturális portál új felmérést indított, melynek során azt vizsgálták, mennyire tájékozódunk a kultúráról. Ezzel egyidőben a Next Wave Europe márkaügynökség a hazai teátrumok internetes jelenlétét elemezve arra kereste a választ, miként kommunikálnak a színházak. Összeállításunkban a kutatások eredményéről olvashatnak.
Felmérés a kulturális tájékozottságról
Az olvasást tartja a válaszadók több mint 18 százaléka a legkedvesebb kulturális elfoglaltságnak - derült ki egy magyar kulturális portál új felméréséből.
A Kultography.hu kutatása szerint a tavalyi eredményekhez hasonlóan az olvasás még mindig a legkedvesebb kulturális elfoglaltságnak számít, hiszen a válaszadók több mint 18 százaléka voksolt a könyvekre. A kirándulások, a mozi, a színház, a koncertek és a szabadtéri rendezvények egyaránt 12-13 százalékos támogatottságot élveznek. A válaszadók közel 10 százaléka az esti filmnézést, 2 százaléka pedig a közösségi sporteseményeket nevezte meg kedvenc időtöltésnek.
A megkérdezettek több mint 31 százaléka heti rendszerességgel, közel 20 százaléka naponta "fogyaszt" kultúrát. A múlt év kérdőíves vizsgálata alapján még az körvonalazódott, hogy korosztálytól függetlenül a magyarok leginkább havi egyszer szerveznek maguknak művelődéssel kapcsolatos programot - e téren tehát fejlődés mutatkozik. A kulturális élet főleg hétvégén és este, illetve szabadság alatt zajlik.
Míg egy évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy a felmérésben részt vevők a klasszikus programokban jobban otthon mozognak, idén már a kortárs programok kínálatában érzik magukat tájékozottabbnak.
Kultúrára havonta 2000 és 10 000 forint közötti összeget költenek a megkérdezettek, ez a tavalyihoz képest nem mutat jelentős változást. Mindössze 0,6 százalék tud 20 ezer forint felett kultúrára költeni, 10 százalék csak 1000 forint alatt.
A felmérés arra is fényt derített, hogy kis mértékben, de nőtt a kulturális tájékozódás, a válaszadók többet tudnak az aktuális programokról, mint tavaly.
A Facebookot és a YouTube-ot szeretik a színházak - Az Origo cikkéből
A Next Wave Europe (NWE) márkaügynökség hazai teátrumok internetes jelenlétét vizsgáló kutatásából pedig az derült ki, hogy a legtöbb lájkja a MüPa-nak van, legtöbb Twitter-követője a Tháliának, viszont dicséret egyik magyar színházat sem illet igazán: a blogolás, képmegosztások és kreatív alkalmazások fejlesztésének hiányának változtatniuk kellene.
Van mit javítani a magyar színházak online kommunikációs eszközhasználatán - derült ki a Next Wave Europe (NWE) márkaügynökség hazai teátrumok internetes jelenlétét vizsgáló kutatásából. A száz oldalas - a Katona József Színház mebízásából készült - kutatási anyag azt az eredményt magyarázza, hogy amelyik színház nincs aktív interakcióban a közönséggel, afelé kevésbé köteleződnek el az emberek.
A húsz hazai színház (vidékiek, fővárosiak, hagyományos és kortárs stílusúak) vizsgálatából született eredmények azt mutatják, hogy a Facebook és a Youtube a két leggyakrabban és legaktívabban használt online csatorna. Ezek használatában különösen a Katona, a Madách, a MüPa és a Vígszínház emelkedett ki. Legtöbb közösségi oldalas lájkja a Művészetek Palotájának van, de a saját blogot is működtető Katona József Színházat is már majdnem a kilencezren követik a Facebookon.
A tanulmány kitér arra, hogy a Madách kivételével egyik hazai színház sem foglalkozik szórakoztatóalkalmazás-fejlesztéssel, pedig önmagában a lájkokra és az üzenőfali eseményekre koncentrálni kevés.
Forrás: MTI, Origo, Színház.hu