Huszonötödik előadásához érkezik május 11-én Stephen Sondheim és Hugh Wheeler musicalje, az Egy nyári éj mosolya. A budapesti előadás az eredeti londoni bemutató replikája, bár Tom Littler, a produkció adaptálását irányító rendező szerint a nagyszerű magyar színészek miatt ez a legjobb változat.
Puskás Tamás, a Centrál Színház igazgatója hitt abban, hogy a magyar közönség megbecsüli, hogy a Révay utcai színház közönségének az eredeti West End-produkciót állítják színpadra. Ennek kulcsát a megfelelő színészválasztásban látta: ezekre a szerepekre nem elég, ha valaki jó színész vagy jó énekes – mindkettőben csúcsteljesítményt kell tudni nyújtani, és egyik nem működik a másik nélkül - gondolta. 2011-ben hosszas válogatás során alakult ki az a csapat, amely végül sikerre vitte a háromnegyedes keringőkben megírt, a szerelem, az élet és a halál körül forgó, Ingmar Bergman film ihlette, szabálytalan musicalt.
"Szinte nem is énekelni kell, hanem csak előadni, kifejezni az érzelmeket" – nyilatkozta az előadás főszereplőjét, Desirée Armfeldtet alakító Nagy-Kálózy Eszter. "Sokkal közelebb van a klasszikus értelemben vett színházhoz, sokkal inkább – annak ellenére, hogy Sondheim egy külön kategória a musical-szerzők világában – prózai előadásnak nevezném" – mondta Egyházi Géza, kiegészítve azzal, hogy az előadás zeneisége mégis igen bonyolult. Gergely Róbert pedig azt emeli ki, hogy a közép-kelet-európai színházi kultúra másféle színjátszással dolgozik, mint az angolszász: "A mi közönségünknek egy kicsit magyarosítani kell ezeket a produkciókat, ami nem azt jelenti, hogy máshogy kell énekelni vagy máshogy kell érezni, hanem másfajta módon kell mindezt közvetíteni."
Ezzel együtt az Egy nyári éj mosolya pontosan olyan, mint az eredeti előadás. "A darab felépítése és hangulata ugyanaz, mint a londoni előadásé. Ami különbség adódik, az a színészek játékának köszönhető – egészen más előadás jön létre. És hozzátenném, hogy a magyar közönség más pontokon nevet" – mondta Tom Littler. "Feltűnt, hogy a magyar színészek különösen rugalmasak és kreatívak, mindig képesek improvizálni, kitalálni új dolgokat. Ragyogó szereposztásunk volt – lenyűgözött a humorhoz, énekléshez való tehetségük, hiteles játékuk " - tette hozzá.
"Imádok Fredrik Egerman lenni, és nagyon remélem, hogy nem csak én vagyok ezzel így, hanem az a közönség is, aki szereti az igényes és szép darabokat" – fogalmazott Gergely Róbert, az előadás egyik szereplője. "Huszonöt előadás egy kis jubileum. Hiszem, hogy követi még számos ilyen ünneplés produkciónkat, hiszen bármely évszakban szükségünk van Egy nyári éj mosolyára – nem csak huszonötször, hanem ahányszor csak lehet."
Az előadást huszonötödik alkalommal május 11-én láthatják a Révay utcai teátrum nézői, és ebben az évadban még május 2-án és június 2-án tűzi műsorára a Centrál Színház.
A teátrum a jubileum mellett utolsó előadást is tart, ugyanis lekerül a műsorról Neil Simon A 88. utca foglyai című darabja. Az Orlai Produkciós Irodával közösen bemutatott, Básti Juli és Kern András főszereplésével készült előadást május 4-én, pénteken láthatják utoljára a nézők. Emellett, utoljára játssza Sally Bowles szerepét Marozsán Erika a Cabaret című előadásban. A színésznő hosszabb külföldi tartózkodása miatt a következő évadban új beálló veszi át a Színikritikusok Díját elnyerő zenés előadás női főszerepét. A Bozsik Yvette rendezte darab eredeti felállásban május 3-án és 12-én látható utoljára.
forrás: Színház.hu, Centrál Színház