Ascher Tamás szerint a digitális és a hagyományos kultúra megfér egymás mellett, sőt, ha törekszünk rá, a kettő kiegészítheti és gazdagíthatja egymást.
A kérdésre, a színház mennyit változott az édesapja kora óta Ascher Tamás így felelt: “Az alapvető dolgok ugyanazok maradtak, de a közönség hatalmasat változott. A terjedő tömegkultúra elbutít: a néző türelmetlenebb, gyorsabb tempóhoz szokott, mint régen, másrészt felületes, nem tud koncentrálni, nem képes átélni a részleteket. Ezért nekünk is másként kell csinálnunk dolgokat, ha meg akarjuk ragadni a figyelmet” – fogalmazott a Katona József Színház rendezője, aki szerint a digitális technika a vizualitás egészen új rétegeit hozta el és egészen új dramaturgiai lehetőségek nyíltak meg. “Idehaza sajnos még nem annyira, de tessék elmenni a Trafóba megnézni külföldi előadásokat: csodák születhetnek a segítségével. Egészen újfajta kombinációk, elképesztő lehetőségek vannak benne. Nekünk meg az a dolgunk, hogy beemeljük ezeket a magaskultúrába, mert a két világ nem zárja ki, sőt, erősítheti egymást” – tette hozzá Ascher Tamás, aki derűlátó a színház jövőjét illetően.
Ascher Tamás, Fotó: est.hu
“Remélem, hogy a színház képes megújulni, másrészt pedig az embereknek mindig is szükségük lesz arra, hogy együtt éljenek át valamit. És a személyes élményt, amit a színház nyújtani tud, semmi nem pótolja” – közölte a rendező.
Munkájáról szólva elmondta: "Fontos nekem, hogy a Színház- és Filmművészeti Egyetem, amelynek rektora vagyok, talpon maradjon. Ma az egész felsőoktatás igen sokféle veszélynek van kitéve, és a művészeti képzések ezen belül is igen nehéz helyzetben vannak. Másrészt pedig rendezek egy darabot a Vígszínházban, amely a századfordulós, szürrealista Pesten játszódik: Hamvai Kornéltól A zöld kilences, Varró Danival, nagyon izgalmas feladat” –nyilatkozta Ascher Tamás a Metropolnak.
Forrás: Metropol