Utoljára késnek a vonatok a KoMoD Színház pódiumán

Szuda M. Barna: Kétútköz című bohózatával nyitotta meg kapuit két évvel ezelőtt a KoMoD Színház. Az apró, stílusos lakásszínház azóta számos bemutatót élt meg, de a Kétútköz sikerét aligha halványította el a repertoár többi előadása. Felmerül tehát a kérdés: miért nem játsszák tovább a darabot? Interjú.

SzMB: Az elmúlt két év, vagyis a kezdet lehetőséget biztosított arra, hogy kísérletezzünk. A Kétútköz is egy efféle kísérlet, a kezdeti lendület eredménye. A jövő, úgy hiszem ennél sokkal szigorúbb és elhivatottabb munkát kíván tőlünk ahhoz, hogy fenntarthassuk a KoMoD Színházat. Értem ezen egy konstruktív repertoár kialakítását, melyből a jelenlegi elképzeléseink és terveink miatt a Kétútköz kiszorul. Nagyon szeretjük ezt az előadást. Azt hiszem épp ezért nincs szívünk átírni és átrendezni a profil, az irányvonal kedvéért. Nehezen, de úgy határoztunk, hogy…

Utoljára május 24-én és 25-én látható a KoMoD Színházban. Ráadásul a belépés díjtalan, csak a foglalást kell előre jelezni.

SzMB: Így igaz. A színházi világnaptól az évad végéig az összes előadásunk hasonló kondíciókkal tekinthető meg. Nem mi szabunk árat a belépésnek, hanem a tisztelt publikum. Az előadás után egy fekete kalap közreműködésével támogathatják törekvéseinket, melyek egyedülálló módon még mindig függetlenek minden állami és önkormányzati mecenatúrától.

bar_8703_copy_msolata

A 2010-es bemutató óta rengetegen látták, de mégis kevesen tudják, hogy tulajdonképpen történelmet írtál a Kétútközzel, hiszen egy létező település, létező problémáját állítottad színpadra.  

SzMB: Valójában ennél összetettebb az előadás története. Eredendően szerettem volna írni egy darabot arra a klasszikus szituációra, amikor egymástól végletesen különböző személyek bizonyos helyszínen rekednek, hiszen ez a konfliktus alapjaiban határozza meg a világot. Végül a vasútállomás és a várakozás banális, de roppant romantikus valóságát választottam. A dráma már elkészült, de még nem volt címe, amikor Tiszafüredre vonatozva megpillantottam a megálló és a település nevét: Kétútköz. Úgy emlékszem jóval a bemutató után, mikor már javában játszottuk a darabot figyeltem csak fel a hírekre, miszerint a MÁV gyakorlatilag megszünteti a kétútközi megállóhelyet. Remélem, hogy nem én adtam nekik az ötletet.

_DSC2204

A darab persze költőibb a valóságnál és nem a vasúttársaság problémáit szándékozik bemutatni.

SzMB: Természetesen. Az előadásban Kétútköz szinonimája minden olyan állomásnak, amelyen akarva vagy akaratlan időzünk, ahonnan elvágyódunk, vagy épp nem akarunk eltávozni. Öt vágyakozással és várakozással teli életet ismerhetünk meg, egy felvonásban.

A kielégítetlen vágy különböző szisztémák szerint, de minden írásodban, darabodban megjelenik. A közeljövőben is belecsempészed valamibe?

SzMB: Ami az igazat illeti, a darab, amin most dolgozom, ugyancsak bővelkedik benne, de mielőtt azt befejezném, a Kétútköz utóéletét szeretném ’sínen tudni’. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor országszerte vendégeskedünk majd az előadással. Ki tudja, talán még Kétútközre is elvisszük, de az bizonyos, hogy május végén utoljára késnek a vonatok a KoMoD Színház pódiumán!

_DSC2297

Kétútköz

szomorú-bohózat egy részben

A MinekEzACirkusz Produkció előadása

Szerző: Szuda M. Barna

Színészek: Császár Zsófia, Kelemen Tímea, Széplaki Szilvia, Makray Gábor/Mokány Csaba, Orbók Áron

Játéktér: Markovics Melinda, Aradi Norbert

Művészeti vezetők: Csikós Ildikó, Farkas Róbert Szabolcs

Rendező: Szuda M. Barna

További információk és jegyfoglalás:

http://szinhaz.blog.hu/media/image/2012-05-12/11873635/. 

süti beállítások módosítása