Rémülten szemlélte a Virágos Magyarország című műfajteremtő kurzusoperett rendezője és társszerzője, hogy a mese lényeges elemei valósággá válnak. A Magyar Narancs cikkét szemléztük.
A kérdésre, hogyan jutott el az operetthez, Kovács Dániel úgy felelt: “Az új magyar operett is meglehetősen alternatív gondolat, az utóbbi évtizedekben alig akadt, aki megpróbálkozott ezzel a műfajjal. Tavaly tavasszal, amikor darabot kerestem a Katona József Színház számára, Berlinben voltam, onnan figyeltem, időnként megrökönyödve, hogy mi történik itthon. Akkor jutott eszembe az operett. A Virágos Magyarország nem paródia, noha a végkicsengése nyilvánvalóan ironikus. (…) Azt látom, hogy az utóbbi néhány évben egyre operettesebb a közbeszéd. Kiveszőben van a bonyolult gondolkodáshoz szükséges türelem, s nincs tere az eltérő vélemények ütköztetésének” – fogalmazott a rendező, akit a Sufniban havonta újabb résszel jelentkező szituációs komédia, A Gondnokságról is kérdeztek.
Arról, elkötelezte-e magát a közéleti színház mellett elmondta ki nem állhatja, úgy véli nincs szükség arra, hogy a közélet aktuális eseményeit bevigyük a színházba. “Az abszurditásnak azonban van egy pontja, amikor már nem lehet nem beszélni arról, ami körülöttünk zajlik. Az elmúlt évben az áthallásos módszer mellőzésével próbáltam előadásokat létrehozni, annak ellenére, hogy ez erősen gyökerezik a magyar színházi hagyományban: veszünk egy klasszikus darabot, és arra ráhúzva létező jelenséget mutatunk meg a közönségnek. A rendszerváltás előtt így működött - egyébként nagyszerűen - a magyar színház, mivel nem lehetett nyíltan beszélni. De manapság egyelőre lehet, ezért talán érdemes a kikacsingatásnál élesebb színházi kifejezési formát használni” – nyilatkozta Kovács Dániel a Magyar Narancsnak.
A Színház.hu interjúját Kovács Dániellel itt olvashatják:
A "félréket" be kell vállalni
Interjúk | 2010. november 8. hétfő, 02:04
Néha zöld karfiolokkal furikázik, néha szilikonhabért rohangál, néha a Katonában dolgozik. Ő Kovács Dani a Színház- és Filmművészeti egyetem végzős rendező hallgatója, akivel a túlzásokról, a „kukucska ...»