Kero: másként ébredünk egy opera után

A Budapesti Operettszínház kiemelt nemzeti kategóriába kerül a színházak besorolásánál, aminek előfeltételeként az Operettszínház közszolgáltatási szerződést kötött a Nemzeti Erőforrás Minisztériummal. Erről nyilatkozott Kerényi Miklós Gábor a Fidelionak.

A Fidelio interjújából:

“A minisztériummal kötött közszolgálati szerződés értelmében évadonként 450 előadást kell teljesítenünk, és 300 ezer fizető nézőt kell elérnünk. Azt vállaljuk, hogy a repertoárunk negyven százalékában klasszikus operetteket, hetven százalékában pedig magyar szerzők műveit játsszuk, továbbá évente bemutatunk egy új magyar zenés művet. Emellett egy külön ifjúsági-és gyermekprogramot várnak el tőlünk, fesztiválszerepléseket külföldön, egy nagy jelentőségű zenés színházi esemény megrendezését, valamint vendégjátékokat itthon és egész Európában. Az sem titok, hogy ebben a közszolgálati szerződésben saját vagy koprodukcióban készülő operabemutató is szerepel. Ez így egy gyönyörű program, és szerintem tudjuk teljesíteni. Az pedig, hogy mindezért cserébe az Operettszínház a kiemelt nemzeti kategóriába kerül, annak a visszaigazolása, hogy valóban hungarikum értékű műfajt művelünk, amikor operetteket és kortárs magyar szerzők műveit tűzzük műsorunkra” – nyilatkozta Kerényi Miklós Gábor, aki szerint anyagi helyzetük a körülményekhez képest nem rossz és a Budapesti Operettszínház egy jól futó szekérhez hasonlítható, a kortárs magyar musicalek sikere megágyaz a sokkal költségesebb operett műfajnak is.

kero

Kero a Miskolci Operafesztivállal koprodukcióban készülő Bohém Castingról is szót ejtett, amibe saját bevallása szerint jelenleg “halálosan szerelmes”. Ez a darab Puccini Bohémélet című operájának mai olvasata lesz. Kesselyák Gergely ötlete alapján Zsoldos Béla visz rockos elemeket a hangszerelésbe, a történetet és a szöveget pedig Müller Péter Sziámival és Anger Ferenccel közösen találják ki.

Kero július végén a szegedi Dóm téren a Parasztbecsület/Bajazzók című produkciót viszi színre. “Ahogy már korábban is említettem, nagyon hiszek abban, hogy az opera közönségcsalogató műfaj kell, hogy legyen. Miközben tudom, hogy szükség van olyan különleges bemutatókra, amelyeket csak vájtfülű és vájtszemű nézők és kritikusok szeretnek, engem mindig is az érdekelt, hogy az előadásokat sokan nézzék és szeressék” – közölte a főigazgató, aki elárulta Frankó Tünde is fellép a Parasztbecsületben, a Bajazzókhoz pedig artista csapatot szerződtetnek.

“Nagyon remélem, hogy a közönség bejön majd ezekre az előadásokra, mert nagyon szomorúvá tesz az, hogy az operának csökken a nézettsége. Nem szabad, hogy ez egy ennyire pénzfüggő műfaj legyen, és csak azok élvezhessék, akik státuszszimbólum gyanánt mennek operába. Bárki elhiheti nekem, hogy másként tudunk felébredni, ha szimfonikus zenekarral, igazi énekesekkel őrületeket láthattunk és hallhattunk előző este a színpadon” – fogalmazott Kero.

A Fidelio interjúját itt olvashatja.

süti beállítások módosítása