Nemcsák Károly, a József Attila Színház igazgatója szerint rengeteg dolgot kellene rendbe tenni a színészek foglalkoztatását illetően, mindenekelőtt szigorúan szűrné, ki gyakorolhassa ezt a hivatást. A szűkös állami támogatás ellenére egy év alatt sikerült stabilizálni a József Attila Színház gazdasági helyzetét, a direktor úgy látja, összekovácsolódott a társulat, amely konstruktívan működött az évad során. A hrportal.hu interjúját szemléztük.
A művészet és a politika kapcsolatáról így gondolkodik: "Azt látom, hogy nem tudunk vitatkozni, hanem veszekszünk. Sokat gondolkodtam azon, miért történik így. Valószínű, hogy az egyik oldal erősebb médiával rendelkezik ez ügyben. Sokat nevettem magamban és bosszankodtam is egyben, milyen érdekes, hogy a bírálóim politikai hovatartozásról beszéltek, de egyiknek sem jutott eszébe, hogy elvégeztem ezt a főiskolát, ami akkor már egyetemi rangú volt, 31 éve a pályán vagyok, akkor volt egy Jászai-díjam, most már van egy Érdemes Művészi díjam is. Ez miért nem volt mérvadó?" Elmondta még, az életében mindig külön tudta választani a munkát és a politikát. "Teljesen természetesnek, emberinek tartom, hogy nem vagyunk egyformák, és mást gondolunk bizonyos helyzetben, az lenne a rossz, ha egyen gondolataink lennének. Rólam elég régóta lehet tudni, amit a világról gondolok, nem vagyok párttag, de azokat az értékeket magaménak tudom. Miért baj ez? Ha megnézi ezeket a megnyilvánulásokat, az utóbbi választások és igazgatócserék eredményét, ha egy baloldali ember kerül ilyen pozícióba, nem szólalnak meg a médiák. Miért van ez?" - tette fel a kérdést.
Nemcsák Károly a József Attila Színház műsorpolitikájáról úgy nyilatkozott, nem csinált 180 fokos fordulatot: "Az ízlésem, és a kollegáim ízlése határozza meg az évadunkat. Sok olyan törekvésünk volt, ami új közönséget szólított meg, több olyan programot indítottunk, ami eddig nem volt annyira erőteljesen jelen a József Attila Színházban". Kiemelten szeretnének foglalkozni a fiatalokkal, különösen azzal a tinédzser korú közönséggel, aki már kinőtte a gyerekdarabokat, de még nem tudja, milyen felnőtt előadást nézzen meg. Ennek eredménye lett az ifjúsági bérletsorozat, amit elsősorban a 12-18 éves korosztálynak ajánlanak, és egy zenés ifjúsági bérletsorozatot is elindítottak. A határon túli magyar színházaknak is helyet adnak az egész évadban.
A színházi szakma helyzetéről Nemcsák így nyilatkozott: "Jó pár dologgal bajom van. Például azzal, hogy a szakmaiatlanság eluralkodott az elektronikus médiában, sok olyan ember űzheti ezt a szakmát, akinek nem lenne szabad ott lennie. Sok olyan műsor készül, amibe színészeket és profikat hívnak meg azért, hogy dilettánsokat legalizáljanak. De nem szabad összetéveszteni a színészt a celebbel. Tartalom nélküli, tiszavirág életű dolog ez, és nem gondolnak bele a tragikus végkifejletbe. Azok, akiket giga és megasztárnak nevez el a média, elveszik a helyet azoktól, akiknek ez a szakmája."
A riporter fevetette, milyen lehetőségek várnak a fiatal színészekre, mivel jelenleg nincs a szakmában egy életpályamodell, miközben a korhatár előtti öregségi nyugdíjak, ezen belül a művésznyugdíjak idén januártól megszűntek. Nemcsák erre így válaszolt: " Borzasztó a helyzet, de nem csak nálunk. Elindult egy rossz folyamat, és nincs szabályozás. Meg kellene nézni, hogyan működik ez a rendszer Franciaországban, Angliában. Korábban szakszervezeti aktivista voltam, hosszú évekig dolgoztam a színházi dolgozók elnökségében és próbáltunk megoldásokat keresni, és úgy látom, kormányzati elhatározás szükséges ahhoz, hogy rendet lehessen tenni. Meggyőződésem, kemény szűrőt kellene alkalmazni, hogy ki gyakorolhassa ezt a szakmát. Sajnos, nincs törekvés erre, és ez sok embert rossz helyzetbe hoz."
Szilágyi Katalin teljes interjúját a hrportal.hu-n olvashatják.