Oberfrank Pállal, a Veszprémi Petőfi Színház igazgatójával a Magyar Hírlap készített interjút. Lapszemle.
A kérdésre, vajon politikai természetű szembenállás jellemzi-e a színházi területet, Oberfrank úgy felelt: ez bonyolult kérdés, "hiszen nemcsak politikailag, hanem világnézetileg is lehet szemlélni azt a vitát, amely évek óta jelen van a kulturális életben éppúgy, mint a közéletben". Úgy fogalmazott, tény, hogy a szakmában "sokan csalódottak és sértettek a kultúrát ért megvonások miatt", ennek ellenére lát esélyt arra, hogy "előbb-utóbb az érdekek összeérjenek". Hozzátette: "Idealista gondolkodó vagyok, hiszem, hogy létezik konszenzus, de a közös gondolkodás elengedhetetlen a döntéshozók és a szakma között, hogy lássuk, mire van lehetőség. Előremutatónak tartom, hogy az idén a POSZT-on elsőként a Magyar Teátrumi Társaság is jelen volt a Magyar Színházi Társaság mellett, és megkezdődött a diskurzus a szervezetek között."
Fotó: petofiszinhaz.hu
Oberfrank Pál egyetért azzal, hogy "húzzunk egy vonalat, meghatározva, hogy melyek legyenek a legfőbb szempontjai a színházaknak." Szerinte "általánosan rendet kellene teremteni, hiszen az is látható, hogy 700-800 ember tud dolgoztatni ez a terület, de ennél jóval többen szeretnének részt venni benne."
A Petőfi Színház POSZT-szerepléséről elmondta, a Valló Péter rendezte Értelem és érzelem című darab "végig telt házzal és elismerő közönséggel" ment a fesztiválon, "nagyobb sikerrel, mint Veszprémben."
Oberfrank Pál harmadik éve dolgozik a veszprémi színház élén. Az elmúlt időszakról és a helyi közönségről így mesélt: "Hűséges, színházba járó, a teátrumot szerető közönség a veszprémi. Jelenleg tizenhatezer bérletesünk van, és kétezerrel nőtt a nézőszámunk a tavalyihoz képest. Meg kell jegyezni, hogy a bérletesek zöme középkorú, igényes látogató, így a kísérletezésre talán kevesebb hely jut a színházban. Szeretik a klasszikus és a modern darabokat, a zenés színházat és az operettet is, de azt várják, hogy üzenete legyen a darabnak, ne akarjon oktatni, és ne fordítsa ki az adott témát. Szeretik, ha hitet ad a produkció, nem lesújtja a nézőt, miközben létrejön a közönség és az előadók párbeszéde. Azt gondolom, ezért emelkedett a nézőszámunk is idén, hiszen a mai közhangulatban talán éppen a remény hiányzik az embereknek".
A teljes interjút itt olvashatják.