Blaskó Balázs: "A társulat hősiesen helytállt"

Elkezdte a 2012-13-as szezonra szóló bérletek árusítását az egri Gárdonyi Géza Színház. Blaskó Balázs direktor beszélt terveiről, az elmúlt időszakról és úgy gondolja, a nehéz gazdasági helyzetben a publikum jelenthet mentsvárat. A Heves Megyei Hírlap interjúját szemléztük.

Blaskó Balázs másfél esztendeje igazgatója az egri színháznak. A kérdésre, hogyan értékeli az eltelt időszakot, így felelt: "Élesen el kell választani a 2011. február 1-je előtti, és az azt követő periódust. Kinevezésemkor arra számítottam, hogy fél év áll rendelkezésemre, hogy feltérképezzem a helyzetet, és megtervezzem a következő évadot párhuzamosan dolgozva az elődömmel. Az elvárható fokozatosság helyett mindössze egyetlen nap alatt kellett szembesülnöm egyebek között a 25-30 millió forintos tartozással s azzal, hogy a teátrum tartaléka egyenlő a nullával. Kinevezett igazgatóként már úgy kellett látnom a Gül baba bemutatóját, hogy tudtam: az előadásra nincs pénz. Az adósságrendezési eljárás után magunkra maradtunk" - fogalmazott. "A társulat ennek ellenére derekasan, ha úgy tetszik, hősiesen helytállt, ezért mindenkit köszönet illet. A 2011/12-es évad kapcsán megfogalmazott klasszikus, népszínházi célokat messzemenően sikerült teljesíteni" - tette hozzá.

Blaskó úgy véli, a szezonnak négy "alappillére" volt: a Káin és Ábel, a Mohács, a Csíksomlyói passió, valamint a megújult tánctagozat első bemutatója, a Les Préludes és a Fából faragott királyfi. "E négyest remekül egészítette ki a többi nagyszínpadi és stúdióbemutató. Azt mondom: elégedett vagyok, mert művészi értelemben nagy értékű, örömet adó évadon vagyunk túl" - mondta a direktor.

blasko_balazsFotó: origo.hu

A teátrum tulajdonosváltásáról így nyilatkozott: "Előbb egy ex-lex helyzet alakult ki. Miután a megyei önkormányzatok elvesztették intézményfenntartó szerepüket, átmenetileg a kormányhivatalhoz kerültünk, majd idén január elsejétől Eger lett a fenntartónk. Gazdasági önállóságunk megszűnt, az Egri Közszolgáltatások Városi Intézménye (EKVI) végzi a könyvelést. A városnak tanulnia kellett a színháztulajdonlást, hiszen ez olyan működést feltételez, amely sok területen előfinanszírozást igényel. Azzal például, hogy meghirdettük az évadot, előadásokat kínálunk, úgy vállalunk hosszú távú kötelezettséget, hogy jelenleg nincs fedezet a produkciók megvalósítására, hiszen a bérlet- és jegyeladásokból befolyó összeg még nem realizálódott. Ez a színházak életében mindennapos, de a városi gyakorlatban nem."

Blaskó Balázs szerint abban, hogy a társulat összekovácsolódott, nagy szerepe volt a GG Tánc Eger vezetőjének, Topolánszky Tamásnak, aki kiváló pedagógiai érzékkel és művészi intuícióval segítette a közös munkát. Úgy látja, a fiatalok nagy empátiával és alázattal vetették bele magukat a munkába, és remekül dolgoznak együtt az idősebb generáció tagjaival, így nyugodtan fordulhatnak olyan művek felé, mint a Szent Johanna vagy a Moulin Rouge.

A következő évadról Blaskó így beszélt: "Olyan szezon elé nézünk, amely széles skálán kínál élményt a közönségnek. A Csókos asszonnyal indul az évad, a gyermekeknek az Óz, a nagy varázsló című élő zenés előadást kínáljuk, de színpadra kerül Murray Schisgal Szerelem, ó! című vígjátéka is. Komoly közönségsikert ígér a népszerű musical, A muzsika hangja. Az évadot Csiky Gergely szatirikus vígjátéka, a Buborékok zárja Csiszár Imre rendezésében."

A direktor szerint a színház nehezedő, mára súlyossá vált gazdasági helyzetében a publikum jelenthet mentsvárat. "Elengedhetetlen, hogy emeljük a bérletesek számát, égetően fontos, hogy előadásaink telt házzal menjenek. Ebben erősen számítunk a gyermek- és ifjúsági közönségre is. Reméljük, Eger és a környék bebizonyítja, szüksége van a színházára" - fogalmazott Blaskó Balázs.

A teljes interjút a Heves Megyei Hírlap keddi (06.26.) számában olvashatja.

süti beállítások módosítása