'Horizontális és vertikális' terjeszkedést tervez a maesteszinhaz.hu

Hét hónappal az indulás után már havi háromezer félárú színházjegyet ad el egy újszerű kezdeményezéssel a maesteszinhaz.hu. A Figyelő cikkét szemléztük.

"Dolgoztam brüsszeli uniós bürokrataként, belső kommunikációs szakértőként, de az ottani zsargonban csak aranykalitkának hívják az uniós intézményeket. Nem szakadsz meg a munkában, sosem rúgnak ki, jól kereshetsz, de én inkább fejlődni, tanulni szerettem volna" - mesél a Figyelőnek indíttatásáról a fiatal vállalkozó, Limbacher Tivadar, aki úgy döntött, inkább saját ötleteit valósítja meg. Gyerekkori barátjával, a nála egy évvel fiatalabb Szabadkai Attilával tavaly februárban ültek le átbeszélni, mihez is kezdenének szívesen. Ezek között volt a Ma esteSzínház! ötlete is. Az egyik felvetés ugyanis az volt: miért nem jár az értelmes, igényes húszas-harmincas korosztály színházba? A srácok három okot találtak. Egyrészt ez a korosztály ritkán tervez két-három héttel előre, így, ha végül vesz is jegyet, sokszor a szülők, rokonok, ismerősök mennek el a darabra. Másrészt az is tipikus, hogy csak hétvégén vagy egy megüresedett hétköznap délután néznek körül, ekkor pedig már sokkal egyszerűbb beugrani egy moziba. Harmadrészt a színházjegyeket drágának tartják a mozihoz képest. Innen jött a last minute színházjegyek ötlete, illetve az ezek értékesítésére kialakított online felület, a maesteszinhaz.hu.

3Limbacher Tivadar (Fotó: Kőhalmi Péter)

Ezzel elindultak a 2011. márciusi Barcamp nevű start-up versenyen, és a döntőbe is bejutottak. "Nem nyertünk, mert a befektetőkből álló zsűritagoknak nem volt világos, hogyan lesz ebből nyereség. Ezzel előtte is tisztában voltunk, de mi inkább hobbiként, illetve kulturális missziónak fogjuk fel a dolgot" - mondja Limbacher Tivadar.

A honlap 2011. december 9-i indulása óta eljutottak oda, hogy havonta több mint háromezer színházjegyet adnak el fél áron. Ma már 29 színházzal vannak kapcsolatban, az új, őszi évadtól pedig szinte minden fővárosi teátrumban jelen lesznek. A maesteszinhaz.hu egy meglévő online jegyfoglalási rendszerre (az Interticket által üzemeltetett jegy.hu-ra) épül rá, így a kapcsolódás semmilyen többletmunkát nem jelent a színházaknak. A cég tőkebefektetőkkel tárgyal, a terjeszkedéshez ugyanis néhány tízmillió forintos magánbefektetésre lenne szükségük.
Limbacher Tivadar úgy fogalmazott, "horizontálisan és vertikálisan is" gyors terjeszkedést terveznek, rövidesen nagyobb vidéki városokban, ez év végéig pedig Bécsben, Berlinben, Varsóban és Prágában is meghonosítanák a modellt.

forrás: figyelo.hu

süti beállítások módosítása