Szeptember 7-15. között a Thália Színház színpadain 12 színház előadást láthatunk. A fesztivál teljes ideje alatt kézműves bemutatók, hagyományőrző vásár, a népi gasztronómia finomságai, gyerekprogramok és kiegészítő programok várják a Nagymező utcába látogatókat.
A színház a fesztivál megvalósulásával szeretné bemutatni a Budapesten kívül született színvonalas produkciókat, egyben az alacsony jegyárakkal lehetőséget biztosít a főváros kultúra szerető közönségének, hogy bérleti konstrukcióban kevesebbért mint egy mozijegy ára, megnézhesse ezeket az előadásokat.
Mit láthatunk a Vidéki Színházak Fesztiválján?
Fotó: Nyári A./A-Team
Békéscsaba / Kabaré (rendező: Szűcs Gábor)
„A koncepciónk maga a darab címe. Ebben az előadásban egy kabaré társulata játssza el a történetet. Ezáltal az egyes jeleneteket, dalokat, képeket, cirkuszi akrobatikákat mindig egy kicsit idézőjelbe tesszük, ellentétben a filmmel, ahol maga a történet teljesen valóságos. Nálunk minden jelenet egy kicsit elrajzolt, a kabaré stílusát, játékmódját idézi.” (Szűcs Gábor)
Plakát: Kónya Ábel
Debrecen / Scapin (rendező: Silviu Purcărete)
"A trükk nem csak teremtője, Scapin és "áldozatai" számára működik, hanem Silviu Purcarete színpadán is. Varázslata sokrétű, a könnyed burleszk helyzetkomikumai mellett intellektuális mélységeket is elér, de nem riad vissza a tragédia nyers ábrázolásától sem. Jól keveri a stílusokat; a realitás és a szürrealitás éppúgy megfér jelenetépítéseiben, mint díszlet- és tárgyhasználatában." (Vida Virág – kultura.hu)
Eger / Vesztett éden (rendező: Beke Sándor)
"Keveset tudunk Madáchról, mintha csak egykötetes szerző lenne. Ha csak Az ember tragédiáját írta volna, akkor is sokat adott az irodalomtörténetnek. Művei a mának szólnak. Ezért is foglalkoztam Egressy Zoltán Vesztett éden című drámájával, amely Madách Imrét hozza közelebb a nézőhöz." (Beke Sándor, heol.hu)
Győr / Hajmeresztő (rendező: Görög László)
"Figyelni kell, nem szabad minden titkot kibeszélni, pont azért, hogy maradjon a fejekben egy motoszkáló kíváncsiság. Akkor értük el a célunkat, ha a közönség egy része úgy távozik, megkapta ugyan a választ, de gondolatban lett volna még kérdése! Ez a darab abban különleges, hogy akár minden előadáson más és más lehet a befejezés." (Görög László, magyarteatrum.hu)
Fotó: Memlaur Imre
Kaposvár / Szent család (rendező: Schwajda Gergő)
"A neheztelés és a vád elvégre mankót jelenthet egy egész életen át. Ettől lesznek az öregasszonyok magányosak, kegyetlenek, ingerültek és varjúszerűek. Nem merik megérteni a másikat, mert harag van a szívükben. De hát nehéz haragudni rájuk, hisz az érzésekhez leckét sem igen kapunk. Szinte meghülyít minket a tudat, hogy jól kell járnunk, különben végünk van. Pedig inkább jót kéne tennünk." (Lázár Kati, kaposvarmost.hu)
Kecskemét / Buborékok (rendező: Mohácsi János)
"Az adóssághelyzet inkább csak a környezetet nyújtja a történésekhez, ami nekem ebben fontos, hogyan lehet például a főszereplők részéről leélni ebben egy életet. A fukarság, a pénzéhesség, a látszatokra törekvés ugyanakkor alighanem egyidős az emberiséggel és vélhetően azzal együtt fog csak elmúlni." (Mohácsi János, kecskemetikatona.hu)
Miskolc / Én és a kisöcsém (rendező: Szabó Máté)
"A világon minden egzakt, és következményekkel jár. Az Én és a kisöcsémben hirtelen rendszertelenné válik minden, a nagy feladat pedig az, hogy a képtelen helyzetekben is sikerüljön embernek maradni." (Szabó Máté, minap.hu)
Nyíregyháza / Szuzai mennyegző (rendező: Bagó Bertalan)
"A szuzai menyegző örökérvényű problémákat feszeget, a hatalom és az egyéni szabadságvágy szembenállásának példázata, melyet azért kell színpadra állítani, hogy amiről szól, az nem ismétlődhessen meg." (Bagó Bertalan, szon.hu)
Fotó: Körtvélyesi László
Pécs / Jelenetek egy házasságból (rendező: Esztergályos Károly)
"Érdekes, hogy ha egy regényből vagy irodalmi műből csinálok egy filmet – amit meghúzok, átírok - végül én már alig emlékszem az eredetire, mert számomra átalakul azzá, amit én akarok. Bizonyos jelenetek, amik a regényben jelentősek, de én kihagytam őket, azok számomra el is tűnnek. De most a Bergmannal is így vagyok. Noha az eredetijében közel 5 óra, nekem már gyakorlatilag az jelenti a művet, amit mi csinálunk." (Esztergályos Károly, pnsz.hu)
Székesfehérvár / Trió (rendező: Galambos Péter)
"Vállaljuk, hogy közhelyszerűen használjuk a zenét, (...) a kor slágereit, vállaljuk, hogy itt a best of Schumann és Brahms hangzik el, ami furcsán ütközik a zeneszerzőnk munkájával. Ez egy vállaltan érzelmes - van aki szerint érzelgős - előadás.” (Galambos Péter, poszt.hu)
Szolnok / Félrelépni tilos (rendező: Kiss József)
"Volt szerencsém tegnap este megnézni a darabot. Fergeteges volt. Marcella lubickolt a szerepében. Barabás Botond neki való szerepben fergetegeset alakított. Nem láttam egy unott arcot sem. Mint gyakori színházba járó, felüdülés volt látni a "koncepció nélküli" , "csak" jól megrendzett , előadott darabot. Örülök, hogy a barátnőm unszolására ide is vettünk bérletet." (Szigligetiszinhaz.hu, fórum)
Tatabánya / Nóra (rendező: Guelmino Sándor)
"Ibsen Nórája egyike azoknak a klasszikusoknak, amelyeket nem „csak” azért vesznek elő olyan gyakran a magyar színházak igazgatói és rendezői, mert általános, korokon és helyeken átívelő, univerzális gondolatokat és érzéseket jelenít meg, hanem azért is, mert a cselekményében ábrázolt, konkrét szituáció minden változtatás nélkül megtörténhetne ma is." (Kovács Bálint, ellenfeny.hu)
Színház.hu