'Maricának fontos feladata van' - Kero átalakítja az operettet

A Budapesti Operettszínház rendhagyó sajtótájékoztatón, Kovács Áron által vezetett talk-show-ba ágyazva engedett bepillantást legújabb bemutatójának kulisszái mögé. Jön a Marica grőfnő – másként.

 Az Áron Show 1200. adásában Kálmán Imre híres, 2001-ben a Nagymező utcában már bemutatott operettjének szövevényes történetét mesélték el a szereplők – természetesen nem csak szóban, hanem dalban is.

Kedves Nézőink, örülök, hogy újra itt vannak. Mai vendégem története vetekszik egy jól megírt magyar operettével, de mielőtt bármit is mondanék, először is ismerjék meg Maricát!" -  köszöntötte Kovács Áron a nézőket, rendhagyó módon, a színpadon. Ezzel a mondattal vette kezdetét az Áron Show, melynek első vendége ki más lehetett volna, mint maga Marica (Bordás Barbara), az átvert és csalódott arisztokrata nő, aki meglehetősen ziláltan igyekezett elmesélni az őt ért sérelmeket és árulást.

"Tudom, hogy magamnak köszönhetek mindent, mert ismét hagytam, hogy rászedjenek. Mit mondhatnék, elég rosszul viselem. Sokszor csalódtam, mindig csak a pénzemért akartak… Elegem lett abból, hogy minden férfi, aki az utamba került, csak át akart verni, ezért úgy döntöttem, hogy véget vetek ennek az egész őrületnek. Betelt a pohár. Elhatároztam, hogy egy időre az egyik vidéki birtokomra, a Decsényi-kastélyba költözöm, de mielőtt elutaztam, feladtam egy hamis újsághirdetést. Azt hazudtam a világnak, hogy már van vőlegényem."

marica5

Marica mit sem sejtett arról, hogy legjobb barátnőjének, Lizának bátyja, Tasziló, a családi vagyon eltékozlása miatti szégyenében, pont ugyanerre a birtokra jött álnéven munkát vállalni. A két lelkileg sérült fiatal olthatatlan szenvedéllyel szeretett egymásba, ám közben felbukkan a kitalált vőlegény, Zsupán, Tasziló jó barátja. És ha mindez még nem lenne elég, az álruhás úr Marica helyett Lizába szeret bele. Nem csoda, ha egy ilyen viharos történet magyarázatot kívánt a szereplők részéről.

A vendégek sorra érkeztek Maricához. Először Liza (Dancs Annamari) és Liebenberg István, alias Zsupán (Kerényi Miklós Máté) jött, aki a Szép város Kolozsvárt énekelve igyekezett elnézést kérni a grófnőtől a hazugságokért, és a felelősséget Taszilóra hárítani. Liza is javában magyarázkodott már, mikor a bonviván (Vadász Zsolt) is befutott. Az Áron Show Marica Show különkiadásának műsorvezetője nagyon igyekezett nem elveszíteni a fonalat, és mindenki magyarázatát végighallgatva összebékíteni a szereplőket. A történetet azonban egy útjáról eltérített levél is bonyolította. Nem is lett volna igazi békítőshow mindez, ha a színpadra felrohanó, feldúlt Dragomírt (Földes Tamás) nem kellett volna biztonsági őröknek lefogni. A román herceg, aki szintén szeretett volna Maricának udvarolni, szívesen kárt tett volna ugyanis Zsupánban és Taszilóban.
marica4 Minden jó azonban, ha a vége jó. Mint egy operettben... Éppen azelőtt, hogy Kovács Áron végleg idegösszeomlást kapott volna a kuszaságtól, a szembesítések végül eredményre vezettek. Marica felmondólevélnek álcázva átadta szerelmi vallomását Taszilónak, így az Áron Show és Marica grófnő története happy enddel zárult.

"Nehéz lenne aktuálisabb történetet találni, hiszen sokan gondolják ma azt, hogy a hazugságok szekerén haladva könnyebb az élet! Szép példája a darab annak, hogy lehet belegabalyodni a saját magunk által szőtt hálóba. Marica és a "gazdatiszt" sok-sok konfliktuson, szenvedésen kell átessenek, míg legyőzik önmagukat, mert végül így győzedelmeskedhet minden operett központi témája, a szerelem. A Marica grófnő éppen ezért szép bizonyítéka annak, hogy a szerelmünkért, a vágyainkért akkor is küzdeni kell, ha előtte szinte helyrehozhatatlan hibákat követtünk el!"- fogalmazott Kerényi Miklós Gábor, a darab rendezője, aki ennek a történetnek a bemutatásával kezdte meg igazgatóságát 2001-ben a Budapesti Operettszínházban.

marica1

Az Operett direktora elárulta, hogy az elmúlt alig több mint egy évtized alatt itthon is új helyekre kerültek bizonyos hangsúlyok, így a mostani feldolgozás kicsit más lesz, mint a korábbi. "A Marica grófnő zeneisége is új dimenzióban kerül –  jobban lehet majd érezni egyfajta világzenei hatást a darabon, hiszen Kálmán Imre mesterien összefűzte a cigányzenét a bécsi keringővel, a magyar csárdást az amerikai foxtrottal vagy a shimmyvel"  – mondta Kerényi Miklós Gábor. Hozzátette: "Világszerte ismert és népszerű darab Kálmán Imre műve. A Marica grófnőt most is több városban: Szentpéterváron, Jekatyerinburgban, Bécsben és Salzburgban játsszák ebben a rendezésben. Mindenütt csaknem ugyanígy, de mégis a helyi sajátosságoknak megfelelő poénokkal megfűszerezve".

marica3

Kerényi Miklós Gábor azt is hangsúlyozta, hogy az operettnek – így a Marica grófnőnek is fontos feladata van napjainkban: Kálmán Imre zenéje, elbűvölő, szórakoztató és varázslatos világba repíti a nézőt, kizökkenti a gondterhes valóságból. „Ha csak rövid időre is, de el kell hinni, hogy az életben vannak boldog pillanatok – erre jó az operett” – mondta a direktor.

Marica grófnő újjászületik és friss hangsúlyokkal kerül színre október 19-től, a Budapesti Operettszínházban.

Forrás: Operettszínház.hu, Színház.hu

süti beállítások módosítása