'A színház mákony' - A győri karigazgató mesélt

A Győri Nemzeti Színház új karigazgatójával, Balogh Eszterrel készített interjút a Győr+. Lapszemle.

A Győr+ cikkéből: 

"Régi kapcsolat fűz a teátrum kórusához, kedves ismerőseim a tagjai, illetve kiváló elődöm, Gál Anikó elhívott az előző évadban a Carmen előadásra, hogy vegyek részt az éneklésben. Öltözőben, karteremben, kulisszában, folyosón sikerült jó kapcsolatokat kialakítani. Húszan vagyunk, de a nézők általában ennek a többszörösét látják, a Carmenben például külsősökkel együtt ötvenen énekeltek" - mesélte Balogh Eszter, aki a kórusról kulisszatitkokat is elárult.

"Általában két próbánk van egy nap, reggel tíztől egy lépcsőzetesen elrendezett teremben gyakorlunk, de a tagok otthon is ismételnek és tanulnak, illetve hangképzésre járnak. A próbateremben áll össze először a darab, a legizgalmasabb stádium pedig, amikor már színpadon mozgunk. Itt már annyira kell tudnunk a dolgunkat, hogy semmilyen körülmény ne tudja megzavarni az éneklést, a tudatalattiból kell már jönnie. Ekkor bele lehet bújni a szép jelmezekbe, meglátjuk a díszleteket, és az egész egy varázslattá alakul. Ugyanakkor ez egy rendkívül fegyelmezett munka is" - szögezte le.

balogheszterFotó: Fehér Alexandra, gyorplusz.hu

Balogh Eszter szerint óriási felelősséget jelent a győri színház kórusvezetőjének lenni, bár a végső szót a karmester és a rendező mondja ki. "Ezzel meg kell barátkoznom, eddig a kórusaimmal az én döntésem volt, hogy hogyan dolgozunk. A kórustagoknak varázslatos munkájuk van a színházban. Mindig más, izgalmas, ebben nem lehet elfásulni. Nincs két egyforma előadás, mindig történik valami" - hangsúlyozta a karigazgató.

 A teljes interjú itt olvasható.

süti beállítások módosítása