Hiroaki Umeda a Trafóban!

November 30-án és december 1-jén a japán Hiroaki Umeda lép fel a Trafó '200 % tánc' sorozatának keretében.

,,A Suresnes cités danse idén megint egérutakon sétál, hogy megmutassa, egy másmilyen hip-hop is lehetséges. Ez különlegesen igaz a fiatal japán koreográfusra, Hiroaki Umedára, aki megpiszkálja a városi táncokat 2. repulsion c. darabjával, a fesztivál kötelezőnek tartja az előadás megtekintését. Ahelyett, hogy a szokványos hip-hop stílussal bővítené személyes – elektro és virtuális – világának palettáját, inkább elmerül három táncosával az ismeretlenben. A lábaikat legtöbbször mozdulatlanul hagyva, csak a felsőtestükkel, karjukkal dolgoznak. Lenyűgöző. A koreográfia az iszony gondolatából indul ki és abból facsar pozitív energiákat. Yevener Guillaume, Kevin Mischel és Sofiane Tiet az intenzitás csúcsáig viszik ezt a rövid árnyjáték-balettet.” (www.lesechos.fr)

Haptic2_6-credit_Shin_Yamagata

A japán Hiroaki Umeda sokoldalú művész, táncos, koreográfus, hang-, kép- és fénytervező. Művei egyszerre minimalisták, radikálisak, finomak, erőszakosak és erősen gyökereznek a mai Japánban. A Trafóba két előadással látogat el a 200% tánc sorozat keretén belül.

A 200% tánc névvel fémjelzett sorozat 2008 óta programról-programra világhírű koreográfusok táncelőadásait mutatja be: olyan darabokat, amelyekben nem a kísérletezés, a műfajok közti átmenet, hanem a tiszta tánc szépsége dominál. A tökéletes kompozíció, a kidolgozott látvány, a mozdulatok dinamikája, a zene atmoszférateremtő ereje, az érthető, átgondolt forma. Olyan produkciók ezek, amiket tátott szájjal, ámulva nézhetünk: élmény azoknak is, akik még sosem láttak kortárs táncelőadást és élmény a szakmabeliek számára is.

Az elmúlt években többek között a sorozat részeként érkezett a Trafóba a kanadai Compagnie Marie Chouinard és Louise Lecavalier, az izraeli Batsheva társulat, az Akram Khan, Russel Maliphant, a Kidd Pivot, vagy épp Emanuel Gat, és két alkalommal nyűgözött le minket a Rosas.
Az idei évadban elsőként a japán butoh legenda, a Sankai Juku kalauzolt el bennünket egy számunkra teljesen ismeretlen és titokzatos világba.

A sorozat folytatódik: november 30-án és december 1-jén a szintén japán származású művész, Hiroaki Umeda előadásai érkezik Budapestre. Két előadás egy este alatt. Erő, látvány és elképesztő dinamika egy fiatal, multi-talentum táncos koreográfiáiban.

Portrait_Hiroaki_Umeda-credit_julieta_cervantes

A Hapticben (2008) Umeda más úton jár, mint többi darabjában, nem használ sem komputert, sem projektort, a fényekre és a színekre koncentrál. Ahogy ő mondja, a fény érzékelésének fizikai aspektusaira figyel, ezúttal nem csak a meg-/felmutatás vezérli, hanem a vágy, hogy tartalommal töltse meg, hogy demonstrálja a színek és a tánc kapcsolatát.
A 2.repulsion (2010) azt vizsgálja, milyen a hatása a természetet kontrolláló fizikai erőknek. Ebben a darabban Umeda a saját táncnyelvét közelíti a hip-hophoz: három táncosával  eljut az absztrakcióhoz, az erővel szembenéző erőhöz.

Beszélgetést tartanak!
November 30-án, az előadás után Gál Eszter táncos, koreográfus beszélget Hiroaki Umedával. Minden érdeklődőt szeretettel várnak!

süti beállítások módosítása