A nehéz gazdasági helyzetben is virágzik a kultúra, legalábbis ezt tapasztalta a legnagyobb németországi operaház-hangversenyközpont, a Baden-Badeni Fesztiválszínház művészeti igazgatója, Andreas Mölich-Zebhauser.
Elmondta: az elmúlt négy évben a 2500 fő befogadására alkalmas Festspielhaus látogatottsága 85 százalékos volt. "Válság idején az a pszichológiai hatás érvényesül, hogy kevésbé fektetnek új autóvásárlásba, egyéb pénzügyi akcióba az emberek, inkább egy-egy színházi- vagy operaelőadással kényeztetik magukat"- hangsúlyozta.
Fotó forrása: images.google.com
Andreas Mölich-Zebhauser szerint az adományozók, illetve a szponzorok is szívesebben vállaltak több kötelezettséget. "A válság éveiben, legutóbb körülbelül ötmillió eurót költöttek ránk, jelenleg csaknem nyolcmillió eurót szánnak ránk, ezt a támogatást a ház vonzó programokkal viszonozza, a szilveszteri gálaesten például az új orosz szoprán csillag, Olga Peretyatko lép pódiumra két nagy sztár, Rolando Villazón és Thomas Hampson mellett.
Villazón főszereplésével mutatták be a 2012-es Pünkösdi Fesztiválon Donizetti A szerelmi bájital című vígoperáját. A baden-badeni előadást a német-francia kulturális csatorna, az Arte karácsony este sugározza.
Az intendáns úgy látja, a válság múlóban van, de az euró megmentését célzó intézkedések miatt a támogatások további növekedésére nem számíthatnak. Bíztató viszont, hogy a közelmúltban megjelent fogyasztási kutatások szerint tavaly a klasszikus koncertekre több jegyet váltottak, mint a rock- vagy popeseményekre.
Forrás: MTI