Dömötör Tamással készített interjút a Dunaújvárosi Hírlap, a rendező ugyanis Csehov Sirályát rendezi a Bartók Kamaraszínházban. Lapszemle.
A Dunaújvárosi Hírlap cikkéből:
"Két évig voltam Jordán Tamás mellett művészeti vezető Szombathelyen, és együtt alakítottuk ki a társulatot is, így van rálátáson arra, miként is működik egy úgymond népszínházi struktúra. Erre azonban nincs elég pénz, forrás, vagy döntéshozói akarat. Egy nagy kőszínházhoz, hogy ott igazán működjenek a dolgok rengeteg pénz kell. Működnie kell a díszletnek, kellenek jó táncosok, színészek, és hát, ha zenés darabok mennek, még zenekar is. Én úgy látom, erre nagyon kevés helyen van pénz. Vidéken nem igazán. Ezért más struktúrában gondolkodom, ami talán megvalósítható, és működőképes és érvényes lehet a 21. században, direkt megszólítva a fiatalabb közönséget is. Elvégre róluk és nekik is szól a színház" - mondta Dömötör Tamás, aki idén megpályázta a szombathelyi Weöres Sándor Színház igazgatói posztját, melyet végül az eddigi vezető, Jordán Tamás nyert el.
Fotó: Szabó Szabolcs
Dömötör Tamás jelenleg a dunaújvárosi Bartók Kamaraszínházban próbálja Csehov Sirályát, erről így mesélt: "Dobák Lívia, a művészeti igazgató megkeresett, hogy szeretne a társulattal valami igazán progresszívet csinálni, és rám gondolt. Talán a Czukor Show című darab és film miatt lehetett, nem tudom. Csehov Sirályát is ő ajánlotta én pedig belementem, mert érdekelt, hogyan tudjuk új formában színpadra vinni. Itt most lehetőség lesz erre. A kőszínházra visszatérve. Én a 'csöves' színházi térfélről jöttem, így tudom, mit jelent nagyon kevés pénzből színházat csinálni, de a klasszikus színházi munkám során költhettem már sokat is. A lényeg, hogy a dolog működjön a színpadon" - fogalmazott Dömötör.
A rendező eláruta, egy "dramatic reality"-ben gondolkodnak, ami a tévés valóságsókra hajaz. "A műfaj főként a tizen- és huszonévesek között hódít és igazán most kezd el befutni Magyarországon. E formátumba csomagolva szeretnénk színpadra állítani a Sirályt. Reményeink szerint működni fog. Nem titkolt célunk, hogy olyanok is megnézzék, akik eddig nem, vagy csak ritkán látogattak el a színházba" - tette hozzá.
Dömötör Tamás a mai magyar színházi világ helyzetéről így foglalt állást: "Más munkáim révén nem függök egzisztenciálisan a színháztól, de aki csak ebben él, annak nehéz. A színházhoz legtöbbször a politikusok adják a pénzt, ők döntenek arról, ki, hol lehet igazgató. Ha a színház életébe nagyon beletenyerel a politika, az nem tesz jót, sajnos, most ez gyakran megtörténik."