Az alábbiakban Cseke Péter igazgató pályázatát tesszük közzé, mellyel újra indul a Kecskeméti Katona József Színház vezetéséért.
Részlet a pályázatból:
"Nem kétséges, hogy szakmai pályafutásom legmeghatározóbb mérföldköve a kecskeméti színház igazgatói pozíciója. 2008 augusztusában a Katona József Színház nem volt – az én értelmezésem szerint – fényes állapotban, sem szakmai, sem gazdálkodási, sem szervezeti szempontból. Két közvetlen munkatársammal – a gazdasági és a művészeti vezetővel – nekikezdtünk, hogy, úgymond, átrágjuk ezen a helyzeten magunkat, az általunk kigondolt fény felé.
Több ponton hajtottunk végre gyökeresnek is nevezhető változtatásokat: gazdasági, szervezeti, társulatépítési, előadás-gondozói, tervelkészítési, működési, jegyszervezési területen és a tárak kapcsán egyaránt. Sosem azonnali hatállyal, hanem lépésről lépésre. Éppen a szisztematikus tervezés és végrehajtás mutatta meg jól, kik lesznek azok, akik segítik, és kik, akik hátráltatják az elképzeléseinket.
A rendszer valódi kiépítése mellett meghatározó jelentőségű volt, hogy a színházi szakma hidegségét feloldjam. És mivel ez egy ítélkező pálya, nem is ment hamar. Két gyors nyilatkozatott tettem, mintegy a működésünk irányelveinek alaptételeként is: egyrészt, a jó színház könyvtár, mindenki megtalálja benne a neki tetsző előadást, amit levehet a „polcról”; másrészt, nincsen jobb-, vagy baloldali színház, csak jó színház van, vagy gyenge. Ezeknek a megvalósulásáról nem tisztem dönteni, de ma is érvényesnek tartom mindkét gondolatot.
Az első évad átütőnek is nevezhető sikerét az Amadeus hozta meg, de ez akkor még csak egyfajta nyiladozás, enyhülés volt, semmiképpen sem felengedés, vagy a később megszülető elismerés.
A második évadban a Három nővér, majd a harmadik évben a Caligula helytartója nevezhető a közönség és a szakma egyöntetű megnyerésének; és majdhogynem azt mondhatom, írhatom, innentől minden könnyebben ment. 2012 nyarán, a negyedik évadunkat követően négy országos szakmai lapban, egymástól függetlenül nevezték meg a Kecskeméti Katona József Színházat a vidéki színházi élet zászlóshajójaként, szakmai értelemben.
Közhelyesen hangzana „a nagy utat tettünk meg” szlogen. Mindenképpen örömteli volt, és ami még ennél is fontosabb: Kecskemét városában szabadon tudok dolgozni a munkatársaimmal, ami nagyon megkönnyíti a vezetési elképzeléseim megvalósítását.
Mi lehet a Kecskeméti Katona József Színház további útja? A legtermészetesebb és legfontosabb célom a kecskeméti közönség érdeklődésének megőrzése. Másrészt szeretném fenntartani a magam által szabott színvonalat, amit tartósan végrehajtani nem olyan könnyű, mint leírni! (Nagyon becsülöm ebből a szempontból elődeimet, például Babarczy Lászlót, aki a főiskolán tanárom volt - ő Kaposvárott több mint 20 évig tudta a szakmai színvonalat tartani; de említhetném Zsámbéki Gábort is, aki a budapesti Katona József Színházban tette ugyanezt, majdnem 30 évig!) Harmadrészt lényeges feladatnak tartanám, hogy a színház egyre több szakmai kihívásban vegyen részt, hazai és külföldi fesztiválokon egyaránt.
A színház vezetésének újbóli megpályázása mögött ezek a célok húzódnak meg. Személyes motivációm mozgatórugója, hogy érzek magamban ambíciót, erőt és kitartást, lelkesedést a további évekre azért, hogy a Kecskeméti Katona József Színház egy még elismertebb és népszerűbb színházzá váljon!"