A Hangyaboly, a Lesz vigasz?, a Doctor Herz, valamint a Páratlan páros után egy igazi hazai filmsiker színpadi változatának főszerepe vár Kiss Zoltánra. A veszprémi Petőfi Színház tagjával olvashatnak villáminterjút.
Emlékszel még A meseautó című filmre?
Kiss Zoltán: Valamikor nagyon régen láttam a harmincas évekbeli, eredeti filmet, szerencsére alig emlékszem rá. A próbák kezdetén gondolkodtam azon, hogy újra megnézem, de nem szeretném, ha befolyásolna. Talán majd a bemutató után veszem elő. Nagyon örülök, hogy Benedek Tanár Úr rendezi Kecskeméten a történet színpadi változatát, vele még a főiskolán találkoztam. Bár a mi osztályunkat nem tanította, mégis odafigyelt ránk. Őt ismerve egy nagyon kellemes, elegáns, békebeli előadás lesz a közös munka eredménye, igazi érzelmekkel, igazi játékkal.
Milyennek látod a tehetős vezérigazgató karakterét?
Kiss Zoltán: Szűcs János egy nagyon sikeres férfi, aki megcsömörlött a nagyvilági élettől, a kártyától, a könnyen kapható nőktől. Olyan párt keres magának, aki nem csupán a pénzéért, a társadalmi helyzetéért szereti őt. Ami izgalmassá teszi ezt a szerepet számomra, az az, hogy segíteni akar, de nem megfelelően teszi: Vera meghódítására is a pénzét használja fel, miközben épp attól akar szabadulni, hogy a vagyona alapján ítéljék meg.
Egy drága autót ajándékoz a lánynak, amit Vera egyedül nem tudna fenntartani. Felemeli a fizetését is, hogy ne legyen olyan mély a köztük lévő szakadék, ám emiatt mindenki azt hiszi, Vera János szeretője lett. Vajon észreveszi-e, hogy rossz taktikát választott? Hogyan próbálja helyrehozni? Egyrészt ezekre a kérdésekre keresem a választ a próbák során.
A feladat másik oldala a hódítás folyamatának bemutatása. Romantikus alkatnak vallom magam, és mint ilyen, abszolút relevánsnak gondolom, amit János Veráért vállal – még akkor is, ha manapság nem ez a trendi a kapcsolatok terén. Ez a lány nem csupán a szépségével hódította meg Jánost: van benne tartás, egy kis rátartiság, valami különleges, amire férfiként felfigyelt. Azért válik érdekessé János számára, mert mellette nem érezheti magát rögtön nyeregben, küzdeni kell a kegyeiért.
Milyen zenék és koreográfiák színesítik majd az előadást?
Kiss Zoltán: A harmincas évek kupléit, főként Márkus Alfréd számait adjuk elő, zenekari kísérettel. Nagy örömömre élőben, hangosítás nélkül énekelünk. Régóta vártam már egy ehhez hasonló, az Orfeum hangulatát idéző darabra. A táncokhoz a koreográfiát Szabó Andrea készíti, akivel először dolgozom együtt, de úgy vettem észre, hogy nyitott az ötletekre. A 2012/2013-as évadban a MESEautó lesz az ötödik, és egyben az utolsó bemutatóm. Ez a produkció olyan a számomra, mint a hab a tortán, szép zárása lesz a szezonnak.