Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója a Népszavának nyilatkozott. Lapszemle.
Ókovács Szilveszter elsőként a leépítésekről kérdezték: “Mivel köteleztek a leépítésre, nyilván arra törekedtünk, hogy a nem napi nyolc órában munkálkodó 34 magánénekesünk státusát is beleszámolhassuk. Ha ezt nem tesszük, nem működött volna a zenekar, az énekkar vagy a balett. És szinte mindegyikük kapott szerződést, énekel ma is a házban” – árulta el az Operaház frissen kinevezett igazgatója, akit arról is faggattak, nem bánta-e meg, hogy Tokody Ilonát egy ízben a focipályára berohanó meztelen férfihoz hasonlította. “De, bár nyelvtanilag nem hasonlat volt: jelenségről beszéltem. Díjkiosztón voltunk, és valóban dühös lettem, hogy ennek ünnepélyességét ellopja azzal, hogy kéretlenül felgyalogol a színpadra, és elmondja egy már rég kézbesített levél tartalmát a miniszternek. Ma nem így cselekednék. Most ötmillió forintra perel Tokody Ilona, de én külön tudom választani személyes viszonyunkat és az ő művészi múltját. Ezért is várom, hogy április végén átadhassam számára az Operaház Mesterművésze címet” – fejtette ki Ókovács Szilveszter.
Arról, hogy Rácz István, a Magyar Operaénekesek Egyesületének vezetője ellen fegyelmit indított, Ókovács így szólt: “Rácz István a Közalkalmazotti Tanács tagjaként támogatta a leépítési megállapodást, és tavaly januárban neki mutattam először, hogy az új szisztémában addigi fizetésének minimum a duplájáért énekelhet majd, szerződéssel. Meg sem nézte a papírt. Harcolni akart. Mindkét nevezett énekes bele akart szólni a ház működésébe, mindketten megkerestek, hogy pozícióhoz juthassanak, szerepet osztani például. Nem mentem bele. Aztán támadni kezdtek, s miközben serényen forgott a jó öreg operaházi fúró, mindketten elindultak a főigazgató posztért. Sokszor elmondtam azt is: nem megy, hogy valaki a sajtóban rendszeresen áztatja intézményét és annak vezetőjét, pláne, hogy több előző vezetés alatt több fegyelmit is gyűjtött már. István végigénekelhette a múlt évadot, a következőre szóló szerződését viszont nem írta alá” – nyilatkozta az igazgató.
Terveiről szólva kifejtette: “Az operaház működik tovább, több nemzetközi sztár lép fel, francia rendező állítja színpadra a Falstaffot, a házzal szorosan összekapcsolódó Budapesti Filharmóniai Társaság új elnök-karnagya is várhatóan egy híres külföldi művész lesz. Ismét meghívjuk Christoph von Dohnányit, ezúttal Marton Éva jubileumi gálaestjére. Nem gondolkozom elvágólagosan, Vidnyánszky Attila és Alföldi Róbert rendezése is megférhet majd az Operaház közel százas repertoárján, amelyen Kovalik Balázs vagy Nagy Viktor éppúgy jelen van”.
Az Erkel közelgő megnyitása kapcsán úgy fogalmazott, a jegyeket bevezető áron tartják majd, egy mozijegyhez lövik be. “Most, hogy az Erkel Színház újranyitása következtében bővítjük a zenekart, énekkart és balettkart, biztos vagyok benne, hogy számos fiatal művész fog bekerülni, s ez visszahat a már itt dolgozókra is” – nyilatkozta Ókovács Szilveszter, aki úgy vélekedett, az Operaház az ország frakkja, nem lehet elnyűtt.