A Budapesti Corvinus Egyetemen frissen végzett Veres Nóra a budapesti színházak online marketing használatáról írt dolgozatot, mely elérhető a Színigazdaság.hu-n.
Részlet a tanulmányból:
"Kutatásom során úgy találtam, a rendelkezésre álló széles online marketingeszköz palettából a budapesti színházak csak keveset, és a legalapvetőbbeket használják. Sokszor azonban még ezen eszközök használatában is mutatkoztak hibák, például egyes weboldalakon. A legtöbbször azt lehetett megállapítani, hogy a budapesti színházak nem elég kreatívak az internetes marketing területén, miközben az online platform rengeteg lehetőséget biztosít számukra. A legtöbben egymást másolják, és nagyon kevesen vannak, akik inkább saját, kreatív tartalmakban és eszközökben gondolkodnak.
A másik dimenzió a szakma és a laikusok véleménye felől közelítette meg a kutatási kérdésemet. Kutatásom során felfedeztem, hogy a szakmabeliek és a laikusok közt véleménykülönbség van egy területen, mégpedig abban, hogy míg a laikusok szívesen vennék az extra tartalmakat, amelyekhez csak ők férhetnek hozzá, addig a szakmabeliek inkább szeretnék mindenkihez eljuttatni a tartalmakat. A színházak tehát nem ismerik fel az exkluzív tartalmak iránti nézői igényt.
Másik kutatási eredményem a közösségépítéssel kapcsolatos. Arra a megállapításra jutottam, hogy a szakmabeliek nem tulajdonítanak megfelelő fontosságot a közösségépítésnek. Pedig a színház köré való közösség szervezése összevágna az interjúk során a leghatékonyabb reklámeszköznek nevezett szájreklám erősítésével. Az online marketingeszközök több lehetőséget is biztosítanak ehhez a lépéshez.
Vizsgálataim megerősítették előzetes hipotézisemet, amit a bevezetésben is kifejtettem, hogy fontos az online marketing a színházak életében, de még nem tudják megfelelően használni, nem mindig nyerik el a nézők tetszését. Az viszont biztos, hogy mind a nézőknek, mind a szakmának van igénye ennek a platformnak a használatára."
A teljes 38 oldalas tanulmány letölthető innen: A kulisszákon túl.pdf