Április 23-án este 20 órától a TRAFÓ-ban ölt hangot és képet a Bélaműhely Sound Art és a Don’t Eat Group egész napos városi gyűjtésének eredménye. Aki ellátogat, megtudhatja hogyan lesz koncert egy eldobott sörösüvegből vagy egy utcán talált bicikli abroncsból.
Április 23-án a Bélaműhely Sound Art és a Don’t Eat Group rendhagyó hang- és videóperformanszra készül a Trafó Kortárs Művészetek Házában. A Milarepa Sound System „kompakt megvilágosodási csomagjában” a színház, a zene valamint a digitális képrögzítés eszközeit felhasználva tesznek kísérletet arra, hogy más perspektívából ragadják meg a pillanatnyi és az egyetemes univerzumot – mely egy és ugyanaz. A napkeltétől holdnyugtáig tartó performansz alapstruktúrájának Dzsecün Milarepa (kb. 1052-1135), a tantrikus tibeti buddhizmus egyik máig legfontosabb alakjának történetét választották: „hagyjam abba az építést, sőt romboljam le eddigi művemet, majd pedig vigyem vissza a felhasznált köveket és földet oda, ahonnét elhoztam.”
A körforgásra és az elengedés gesztusára építő koncepció szerint hajnalban elindulnak a városban, összeszednek kidobott, elhagyott tárgyakat, köveket, fadarabokat az utcán, a tereken és parkokban. A gyűjtést és a tárgyak pontos helyét videóra rögzítik, majd napközben hangkeltő eszközöket készítenek az összegyűjtött tárgyakból, este pedig egy 49 perces élő hang- és videóinstallációt mutatnak be.
A XI. és IX. kerületben zajló tárgygyűjtés folyamata online, a Milarepa Sound System tumblr-blogján és élőben, személyesen is nyomon követhető. Az érdeklődők bármikor bekapcsolódhatnak a folyamatba és részt vehetnek a tárgyak visszahelyezésében a Trafóban tartott „semmi koncert” után.
Tervezett útvonal: Albertfalvai temető - Kosztolányi Dezső tér - Móricz Zsigmond körtér - Gárdonyi tér - Fővám tér - Kálvin tér - Liliom utca - és vissza.
A Bélaműhely Sound Art 2007 óta foglalkozik hangkeltő eszközök építésével, és az eszközökön való hangszeres játékkal. Kísérleteznek zenei játékok fejlesztésével, valamint az emberek hangokhoz, zenéhez, hangkeltéshez való viszonyát kutatják. Játszanak gettómarimbulán, teknőkotón, hangburgereken, fakutyán, biciklidobon, és számos más, ipari hulladékból és szemétre szánt tárgyból készült hangszeren, melyek közül három a világon egyedülálló. Az elmúlt években több mint 10 európai országban és számos hazai fesztiválon [Brighton Festival, (UK), Le Petit Festival du Théậtre, (HR), Festival Timişoara Euroregion (RO), Hungarian Culture Week (FI), PLACCC Festival, SZIGET, Ozora Festival] mutatkoztak már be. A koncertek és színházi munkák mellett zeneterápiás és hangszerkészítő workshopokat is tartanak gyerekeknek és felnőtteknek. Első lemezük, a Csácsúcsícsó 2013 tavaszán jelent meg.