Új utak konferencia - Schilling és Ókovács is előadott

Április 6-án immáron 3. alkalommal szervezte meg az Arts & Business az Új utak elnevezésű nemzetközi konferenciát. A rendezvényen a kulturális szektor hazai és brit kiválóságai osztották meg tapasztalataikat és ötleteiket a kreativitásról, annak hatásáról és hatékonyságáról, valamint fejleszthetőségéről is.

Jövőre kezdődik a „Kreatív Európa” program, melynek keretében 2014 és 2020 között az Európai Unió kiemelt figyelmet kíván szentelni a kultúra és a művészetek támogatására, lehetőséget biztosítva ezzel kulturális-kreatív vállalkozások kibontakoztatására, fejlesztésére. Ehhez a tematikához kapcsolódott az idei Új utak konferencia is.

A szakmai előadások sorát Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója nyitotta meg, Schilling Árpád rendező, a Krétakör előadó- és médiaművészeti műhely vezetője folytatta. 

 

 

A brit előadók közül Anna Sundt mint a Barefoot Group országos igazgatója, menedzsment tanácsadó és képzőművész, a kultúra vállalkozásokban betöltött kreatív szerepéről tartotta meg előadását. A konferencián a résztvevők megtudhatták, miért érdemes az üzlet és a művészet világát egymáshoz közelebb hozni, hogyan érdemes mindezt csinálni és miként lehet elérni azt az állapotot, hogy ez mindkét fél számára gyümölcsöző legyen. Rávilágított arra, is hogy teljesen más kérdéseket tudnak feltenni és megválaszolni a művészeti és az üzleti világ szereplői egymásnak, valamint kiemelte: minden ember kreatív.

Siân Prime tréner, coach és tanácsadó a londoni Goldsmiths Egyetem Kreatív és Kulturális Vállalkozások Intézetének tanára arról beszélt, hogy miként fejleszthető a kulturális vállalkozói szellem a kreatív-kulturális szektor megerősödése érdekében. Fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy az emberek merjenek kockázatot vállalni, és hogy ezt a szemléletet a sikerek elérése érdekében szeretné már a diákok gondolkodásába is átültetni.

A konferencia az interaktivitás jegyében zajlott, ezért a nap második felében a kerekasztal beszélgetések során a hallgatóság kérdéseket tett fel az előadóknak. Így például arról is beszélgettek, hogy milyen szerepe van a művészeti oktatásnak az üzleti életben, illetőleg, hogy miként történik a kapcsolatfelvétel az üzleti és a művészeti szektor között.

A konferencia a brit előadók által tartott kreatív hatékonyság tréningekkel fejeződött be, melyeken a résztvevőknek szóbeli és írásbeli feladatokat kellett megoldaniuk - egyénileg és kisebb csoportokban egyaránt-, amelyhez fejtörő feladványokat vagy akár inspirációs képeket is kaptak. Minden megoldáshoz természetesen kreativitásra volt szükség.

 

Az előadások anyagai itt letölthetők:

 

Új utak a közönség elérésében (Ókovács Szilveszter)

Creativity prezentáció (Schilling Árpád)

Creative training handouts (Anna Sundt)

Creativity at work presentation (Anna Sundt)

Creativity at work training (Anna Sundt)

SP Budapest (Siân Prime)

SP Workshop (Siân Prime)


Forrás: artsandbusiness.hu

süti beállítások módosítása