Helyzetjátékkal gyakorolnak a kormányablak-ügyintézők képzésükön. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumban (KIM) szerdán bemutatott, interaktív oktatófilmben az ügyintézők párbeszédet folytatnak az ügyfelekkel, akiket a Bárka Színház színészei játszanak.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumban szerdán mutatták be újságírók előtt a Nemzeti Közszolgálati Egyetem képzésén oktatandó modult, amelyet az egyablakos ügyintézésben dolgozóknak kell elsajátítaniuk. A tananyag ügyféltípusokat, illetve altípusokat tartalmaz, összesen 16-ot.
A feladat az, hogy az ügyintézők mindenkinek megfelelő választ adjanak, még akkor is, ha az ügyfél nem barátságos az ügyintézővel. Az oktatóanyagban az ügyintézők kipróbálhatják azt is, amit az életben már nem, azt, hogyan ne kezeljék az ügyfelet. A képzés részeként rövidesen bevezetendő szimulációs gyakorlaton értékelik majd az ügyintézőjelöltek hozzáértését, és készségeiket ennek alapján fejlesztik tovább.
Fotó: Pelsőczy Csaba, kormany.hu
A kormányablakokban várhatóan háromezer munkaállomáson hatezren dolgoznak majd, és a mostani ügykörök száma is jelentősen megnő, a jelenlegi 63-ről július 1-jével 150-re, később pedig több mint 2500-ra. Ahhoz, hogy ezt a feladatot a leendő ügyintézők jól és ügyfélbarát módon tudják majd ellátni, szükséges a komoly képzés, amelynek az egyik legfontosabb eleme az új szemlélet, és az megfelelő stílusú kommunikáció elsajátítása.
Balatoni Mónika társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy az ügyfelekkel való találkozáshoz, a nehezebb helyzetek kezeléséhez megfelelő készségekre, empátiára, türelemre is szükség van. Szavai szerint az ügyintézőknek a szakmai tudáson túl minden egyes helyzetben pszichológiai döntéseket kell hozniuk, és ehhez ad segítséget a most bevezetendő képzési modul.
Forrás: MTI