Ma mutatja be a Magyar Állami Operaház a 200 éve született Giuseppe Verdi utolsó operáját, a Falstaffot. Az évadnyitó alkalmából szervezett szabadtéri programok délután 4 órakor kezdődtek az Ybl-palota előtt, a lezárt Andrássy úton.
Először a Hajós utcai szfinxszobornál Menotti A telefon című kétszemélyes operáját adták elő. A félórás produkciót követően kisfilmeket vetítettek a Falstaff szabadtéri közvetítésére érkezőknek a dalszínház főbejárata előtt, ahová 1200 széket helyeznek ki.
A négykor kezdődő előadás díszletét nyílt színen készítette NIKON ONE, Magyarország legjelentősebb graffitiművésze. A graffiti az előadás gondolatiságához illeszkedik, amely azt feszegeti Almási-Tóth András, az előadás rendezője szerint: „Valóban káros-e több csatornán – e-mailen, chaten, Skype-on, Facebook-on, telefonon stb - kommunikálni? A mobilkommunikáció nemhogy megszüntetné az emberi viszonyokat, de sokkal intenzívebbé, jelenvalóbbá teszi azokat.
Számos olyan jelenség között élünk, amely veszélyesnek, rombolónak tűnik sokak számára. Jobb-e ódon tűzfalakat nézni, mint színes graffitiket? A street art ma már a képzőművészet különleges formája, a nagyvárosi lét lenyomata, a szürke betondzsungel megszínesítője.
Street art és telefon: káros dolog, vagy modern létünk velejárója, netán emblematikus jelenség?
Az előadás összekapcsolja ezt a két dolgot, és az eredetileg realista kisoperát street-art performance-é változtatja, a telefont és a graffitit a mai élet metaforájaként használja.”
Nyolc, három méter magas óriásbaba is áll a pódium előterében, ebből bújnak elő a Magyar Nemzeti Balett táncművészei, akik Jellinek György koreográfiáját adják elő. Biciklin kerekeznek be az opera és a balett művészei az évadnyitóra.
A délutáni, nagyszínpadi műsorszámokban közreműködtek az Operaházy Borlovagok. Az esti bemutató után folytatódott a szabadtéri eseménysorozat: a Magyar Nemzeti Balett művészeinek produkcióját 22 óra után megismétlik az Operaházra vetített különleges videoinstallációk előterében.