Az 1930-as évek hedonisztikus bécsi éjszakájába, Freud elméleteinek virágkorába kalauzol ifjabb Johann Strauss A denevér című nagyoperettjének új feldolgozása, amelyet Londonban mutattak be.
Az Angol Nemzeti Opera új adaptációjában pezsgőmámoros erotikus jelenetek, freudi fantáziák és selyem alsóneműre vetkőzött nők váltják egymást a színpadon, miközben a főszereplők, maguk mögött hagyva a viktoriánus kori házasság láncait, a szexuálisan szabad élet felé veszik az irányt - olvasható a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadásában.
A londoni színházi élet egyik legfontosabb elismerésének számító Olivier-díjjal kitüntetett Christopher Alden rendezte darab az Angol Nemzeti Opera azon hosszú távú törekvésének részét képezi, amelynek célja, hogy bevonzza a fiatalabb, "nyitottabb" közönséget és fellendítse a jegyeladásokat a jelentős pénzügyi nehézségek időszaka után. A fiatal nemzedék megszólítását célzó programok között szerepel például az Opera Undressed elnevezésű kezdeményezés, amelynek lényege, hogy az opera-látogató közönséget kifejezetten lezser öltözet viselésére buzdítják. Ifjabb Johann Strauss háromfelvonásos operettjének ősbemutatója 1874-ben volt Bécsben. Ennek a világnak a vidám és léha figurái táncolnak, énekelnek, lumpolnak, szeretnek, isznak, mulatnak, füllentenek...
Az új produkciót a "gazdag, lendületes és buja" jelzőkkel illeték a kanadai előbemutatót követően. A kritikusok szerint a darab emellett a hollywoodi fekete-fehér filmekből is építkezik. Az Angol Nemzeti Opera szóvivője szerint "A denevér az 1930-as évek hedonisztikus Bécsében játszódik, Freud népszerűségének csúcsán". A darabot "veszélyes" és "erotikus" hangulat hatja át, de elhalványul a televízióban és filmekben látható hasonló jelenetekhez képest - mondta el az operett hétfő esti londoni premierjét megelőzően a rendező. "Azokhoz a filmekhez képest, amelyeket ma látni a televízióban, ez egy elsőrandevús darab" - fogalmazott Alden.
- De a maga idejében valószínűleg ez is sokkolta a közönséget." Mint hozzátette, a színpadon megjelenő légkör olyan szilveszteri összejövetel hangulatát idézi, amikor a jelenlévőket egész éjszaka képes ébren tartani az a bizonyos "bármi megtörténhet" érzés. Az angol nyelven énekelt operett a London Coliseum színpadán mutatkozik be. Eisenstein báró szerepét Tom Randle ölti magára, míg az amerikai mezzoszoprán, Jennifer Holloway, Orlovszky hercegként lép színpadra.