Az idei évadban szerződött a Thália Színház társulatához Molnár Piroska. A színésznőt két szerepéről kérdezte a Fidelio. Lapszemle.
A Thália Színház nemrég mutatta be a Boeing, Boeing - Leszállás Párizsban című bohózatot Molnár Piroska főszereplésével. Az előadásról a színésznő így nyilatkozott: "Természetesen mindenkinek ismernie kell az egész darabot másodpercről másodpercre. Tudnom kell, mi történt azelőtt, hogy bejövök a színpadra, vagy két jelenetem között, amikor nem voltam bent. A bohózat célja, hogy kacagjanak a nézők. Nagy ereszd el a hajam, olykor tortadobálás zajlik a színpadon. A mi előadásunk próbál picit több lenni ennél: lírai bohózatként határoztuk meg a műfaját. Szeretnénk érzelmileg is hatni a nézőkre, legyenek naivak vagy gyerekek, higgyen el nekünk mindent. Szeressenek bele valamelyik női szereplőbe vagy szurkoljanak a férfi főhősnek. Amikor egy szereplő elindul egy olyan ajtó felé, amelyhez nem szabadna, a közönség izguljon a színpadi figurákkal együtt: vajon be fog-e nyitni, lelepleződik-e egy titok abban a pillanatban vagy sem. Humorral, érzelemmel és pontossággal mindent el lehet hitetni a nézőkkel. Ha ezek megvannak, jönnek velünk. A bohózat műfajának alapvetése, hogy hajszálpontos legyen a színészek játéka és teljes mértékben higgyenek abban, amit csinálnak. Úgy érzem, a mi előadásunk esetében mindkettő megvan" - fogalmazott Molnár Piroska.
A színésznő elmondta, miután eljött a Nemzeti Színházból, nem is gondolkozott a szabadúszáson. Mindig is társulatban élt, fontosnak tartja, hogy tartozzon valahová. Elképzelhetőnek tartja, hogy ha szabadúszó lenne, ugyanígy elhalmoznák munkával, mint most, de az is lehet, hogy nem, és ennek az életformának a kiszámíthatatlanságával szemben többre becsüli az egzisztenciális biztonságot.
Szász János A nagy füzet című filmjéről is szót ejtett, amelyben egy olyan nagymamát alakít, aki sokszor kegyetlen az unokáihoz. A szerepéről a színésznő így mesélt: "Azt akarja, hogy a gyerekek élve maradjanak, ha rájuk bízta az édesanyjuk, háborús időkben. A nagymama igazsága az, hogy mindent túl kell élni. Ő is eszerint él. Azt, hogy akármilyen áron, az már vitatható. Ha megenyhül, a gyerekek egyből megérzik, és akkor ők sem tudnának kemények, elszántak maradni, amire edzik magukat. A nagymama nem tudja, meddig lehet a gyerekekkel, meddig él, meddig segítheti őket, még ha ilyen kegyetlenül is. Arra neveli őket, hogyha egyedül lesznek a világban, talpon tudjanak maradni. Márpedig erre van a legnagyobb kilátásuk. Háború zajlik, a szülők távol vannak, ő bármikor meghalhat vagy nyomorékká válhat."
Molnár Piroska A nagy füzet c. filmben. Fotó: Dobos Tamás
Molnár Piroska az interjúban arról is beszélt, hogy színészként mennyire fontos számára az önfegyelem és az alázat. "Mi így nőttünk fel, ilyen iskolánk volt. Régen a szerződésünkben volt egy ilyen pont: a szerepeimet a rendező utasításainak megfelelően játszom el. Én ezt mindig komolyan vettem, soha nem volt ezzel bajom. Szívesen vetem magam alá egy magasabb szándéknak, pláne, ha olyan rendezővel kerülök össze, aki tudja, mit akar, akiben hiszek - még ha olykor más is az elképzelésem valamiről. Színész vagyok, az a dolgom, hogy a rendezőt szolgáljam."
A teljes interjút itt olvashatja.
Forrás: Fidelio