Kabarérendezése után ismét a Centrál Színházban dolgozik Bozsik Yvette. A Chicago című musicalben a Katona József Színház színészei, Jordán Adél és Kulka János is szerepet kaptak. Ennek kapcsán kérdezte őket Sándor Erzsi.
A Chicago-ból december 29-én tartanak bemutatót, Velma Kelly szerepében Jordán Adélt mellett, Schell Juditot, és Szilágyi Csengét, Roxie Hart szerepében Ágoston Katalint, Mórocz Adriennt és Szilágyi Csengét, Billy Flynn szerepében Kulka Jánost, Morton Mamaként Falusi Mariannt, Amos Hart-ként Stohl Andrást és Cserna Antalt, Mary Sunshine illetve Liz szerepében Botos Évát, Konferansziéként Schmied Zoltánt láthatják.
A díszlettervező Khell Zsolt, a jelmeztervező Berzsenyi Krisztina, a zenei vezető Fekete Mari lesz.
Jordán Adél lesz Velma Kelly:
Beugró voltál a Kabaréban, ami nagy lehetőség ugyan, de lerövidíti a várható élettartamot. Minden esetre képben vagy Bozsik Yvette és a musical összefüggését keresve. Vagy beszélgettetek az olvasópróba előtt?
Jordán Adél: Nem volt rá szükség. Az az öt nap, amíg beugrottam a Kabaréba, tökéletesen meggyőző volt.
Úgy tűnt akkor, hogy kifejezetten Marozsán Erikára találta ki Sally-t. Őt kérte rajtad számon, vagy ez alatt a rövid idő alatt kíváncsi volt rád? Egyáltalán lehet ennyi idő alatt kíváncsinak lenni?
Jordán Adél: Abszolút nyitottan fogadott. Megkockáztatom, kifejezetten érdekeltem. Biztonságot adott, hogy éreztem a kíváncsiságát és az elfogadását is. Ennél nem kell több nekem. Biztosan itt sem lesz ez másképp, nagyon bizakodó vagyok, és izgatott.
Ha jól emlékszem, két Sally is van már mögötted?
Jordán Adél: A főiskolán Iglódi István rendezte, de nagyon kicsi voltam még hozzá.
De nem alacsony?
Jordán Adél: Éretlen.
Velma és Sally karaktere hasonlít egymáshoz? Sikert akarnak és elég sok mindent áldoznak fel érte...
Jordán Adél: Sally nem karrierista. Jól szeretne élni, de ez nem sikerül neki. Velma ellenben hasító karriervággyal küzd. Neki mindegy, hogy sztár lesz, vagy celeb, lehetőleg mind a kettő szeretne lenni.
Ez a celebség, elég rémes kifejezés...
Jordán Adél: Gondold el, hogy az 5 perces hírnévről beszélünk, miközben sok hetet fogunk elképesztő melóval tölteni és bele fogunk dögleni abba, hogy ezt a kérészéletű sikervilágot és azt a csupa kiszolgáltatott embert megmutassuk, akiket manipulál a sikervágy. Micsoda képtelenség ez! Roxie-hoz képest Velma még egész szerethető. Van tehetsége, rátermettsége, dolgozott a show-bizniszben. Még talán képezte is magát. Amit elért, azt munkával érte el. Teljes joggal idegesítheti Roxie, aki nulla munkával és befektetéssel próbál meg a helyébe lépni.
Mennyi gondolkodnivalót ad neked az, hogy Velma amúgy egy bűnöző? Afféle gyilkos?
Jordán Adél: Tuti, hogy el kell rajta gondolkodnom, de most még nem jutott az eszembe semmi. Kezdődjön el a munka, és akkor alakul.
Kulka János Billy Flynn lesz a Chicagoban:
Nyilván egyeztethetetlen vagy, ezt tudod is, csak nem vagy képes ellenállni egy zenés szerepnek. Billy Flynn, maga az álom. Sárm, báj, humor és siker.
Kulka János: Nagyon keveset játszom, és abszolút egyeztethető vagyok. Itt fogok élni a Centrál Színházban és szorgalmasan fogok dolgozni azon, hogy a sárm, a báj, a humor és a siker, ne csak másnak jusson Billy Flynn szerepében.
Csak egy illúzió, hogy minden este játszol?
Kulka János: Egy ideig én is így véltem, csakhogy az ismert körülmények miatt a Nemzetiben játszott szerepekkel elhagytuk egymást. A Katonában 3-4 előadásom van havonta, és nagyjából ugyanennyi az Orlainál.
Ez esetben jó, ha terhelnek. Átszellemülten énekelted angolul a női számokat is...
Kulka János: Áááá, ez nekem nagyon régóta megvan. Először 1981-ben láttam Pécsett, Molnár Gál Péter rendezte, Vári Éva volt Velma, Füsti Molnár Éva volt Roxie. Zseniálisak voltak mind a ketten. Mester István játszotta Billy Flynnt, Harmath Berci volt Mary Sunshine, Lang Györgyi és Péter Gizi fölváltva alakították Morton mamát, és a Pécsi Balett, Uhrik Dórával az élen nyomta a Cella tangót. Fantasztikus előadás volt. Abban az évben Kaposváron, Pécsett és Budapesten egyszerre mutatták be a Chicagot, és – szerintem - toronymagasan a pécsi sikerült a legjobban.
De vajon mit értettünk mi akkor ebből az egész celeb világból, amiről nagyjából, fogalmunk sem volt?
Kulka János: Biztosan azt gondoltuk róla, hogy valahol messze ez ilyen. Másrészt a korrupció, a megvesztegetés, egyáltalán nem igényelt magyarázatot 1981-ben sem. Azóta sem. A hazugságról és a sajtóról is gondoltunk valamit, ha nem is éppen azt, amit manapság. De egy percig sem hittük el azt, amit leírva láttunk.
A műfaj viszont magával ragadó volt.
Kulka János: A zenei világa, a koreográfiája, az egész világa valóban újnak számított. Nagyon szerettem azt a pécsi előadást, és hiába láttam azóta sokféle Chicago-t, annak az emlékét őrzöm.
A Bozsik Yvette féle sztár ügyvédről tudsz már valamit?
Kulka János: Még semmit.
Vabankra vállaltad el?
Kulka János: Az Yvette nem vabank. Amit ő rendez az nagyon lesz valamilyen. Kifejezetten az ő kedvéért mondtam igent. Láttam Yvette Kabaré-ját, meg persze sok más előadását is, tehát biztonságban érzem magam. Ha szerinte én vagyok Billy Flynn, nyugodtan rábízhatom magam. Schell Juci, Falusi Mariann és a Stohl már csak hab a tortán. Alig várom a közös munkát!
Kérdezett: Sándor Erzsi