A Színigazdaság rábukkant egy tanulmányra, amely Katona József Színház megrendelésére készült és a hazai színházak online kommunikációs eszközeivel foglalkozik.
"A 101 odalas munka a legteljesebb összefoglaló, ami Magyarországon készült! Alapmű mindazoknak, akik színházi kommunikációval foglalkoznak!" - ajánlja a tanulmányt a Színigazdaság.
Részlet a tanulmányból:
"Minden olyan márka, szervezet, amelyik ma fogyasztói kommunikációt szeretne folytatni, ott kell hogy legyen az online csatornákon — és itt most nem a saját honlapra gondolunk, hanem a digitális világ egyéb csatornáira. Ott kell lennie, mert a közönségét is ott találja meg, a közönség pedig elvárja, hogy az interneten is megfelelő információhoz jusson. Ha ezt nem kapja meg, könnyen átpártol máshová. Mára sok vállalat, intézmény feladta a hiábavaló küzdelmet, hogy a célcsoportját arról igyekezzen meggyőzni, hogy rendszeresen látogasson el weboldalára. Mivel lehetne rávenni az embereket, hogy hetente többször céges weboldalakat figyeljenek, és ők keressék meg azokat az információkat, amelyekre valóban szükségük van? Még a nagy ismertséggel bíró hírportálok is belátták, hogy forgalmuk egyre nagyobb mértékben a közösségi oldalakról érkezik; ez annál is fontosabb, mivel ma már a világ népességének egyötöde tagja valamilyen közösségi oldalnak, és ez szám folyamatosan emelkedik.
Hazánkban 2010-ben figyelhettünk meg nagyobb áttörést a közösségi médiában, a legtöbb márka, szervezet ekkor kezdett komolyabb energiát fektetni a Facebookban rejlő lehetőséget kiaknázására, és kezdte el népszerűsíteni magát ezen a platformon. Ekkorra már a kritikus tömeg is összejött a hazai felhasználókat illetően, és csak idő kérdése volt, hogy az egyébként korábban indult iWiW-et beelőzze. Érdekesség, hogy a 2000-es éve első évtizedében népszerű magyarországi közösségi oldal lehetett volna az, amivé a Facebook vált, ha más környezetben született volna meg és komoly tőketámogatást kapott volna az induláskor, így azonban mára elvesztette egykori fontos szerepét. Pedig sokaknak az iWiW egykor szinte egyet jelentett az internettel, ma pedig a Facebook igyekszik erre a szerepre törni."
A teljes tanulmány letölthető innen és innen: NextWaveEurope2012_szinhazak_kutatas.pdf